Tüm Platformlar için Hızlı Uygulama Geliştirme Kitabı... Delphi
Ön Sipariş Talebinde Bulunan Üyelerimiz
Sipariş Talebinde Bulunan Üyelerimiz

Konuyu Paylaş : facebook gplus twitter

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Açık kaynak yazılım yazacak olsanız ne yazarsınız ?
#11
(02-11-2018, Saat: 08:50)Tuğrul HELVACI Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye OlEllerinize sağlık, görüşlerinize katılıyorum. Lâkin eklemek istediğim bir sıfırıncı madde var:

0- Devlet'in vakit kaybetmeden sağlam bir ekip kurup, kayda değer tüm biliişim kitaplarını Türkçe'ye çevirmesi gerekiyor. Çocuklarımız o kaynakları ana dillerinde okuduklarında; @Abdullah ILGAZ beyin bahsettiği diğer maddelerin hayata geçirilmesi çok kolay olur. Maalesef şu anda bu bir ütopya.

Bu bağlamda, bu fikri benimseyen, destekleyen, yetkililere ulaşabilecek arkadaşımız var ise kendisinden yetkililerin kulaklarına su kaçırmasını istirham ediyorum.

Merhaba,
Sağlam bir ekip nasıl kuruluyor ona bakalım:
1- " Yazılım mühendisliği, Bilgisayar mühendisliği, Elektrik ve elektronik mühendisliği, Elektrik mühendisliği, Elektronik mühendisliği, Endüstri mühendisliği, Mühendislik bölümlerinden,Fen-edebiyat, Eğitim ve Eğitim Bilimleri Fakültelerinin, bilgisayar ve teknoloji üzerine eğitim veren bölümleri ile istatistik, matematik ve fizik bölümlerinden ya da bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezunu olunması gerekiyor."
- Bu şarta bağlı olarak ben veya benim gibi bu bölümlerden mezun olmayan, fakat yıllardır bu işin içinde olan ve aktif bir şekilde proje geliştirenler, hiç bir zaman bu ekibe dahil olmayacaktır.    Sad
2- "KPSS VE YDS şartı";
 -  O bölümlerden mezun olmak yetmiyor, bir de merkezi bir sınava (teorik) girmek gerekiyor. Dil şartı da var; bildiğimiz tek dil Makina Dili. Smile
3- "En az n yıllık tecrübe";
 - Ünv. ilgili bölümlerinden mezun oldunuz diyelim. KPSS ve YDS de çok iyi. Fakat gittiğin her kurum n yıllık tecrübe istediğinden; mantıken hiç bir işte (en azından büyük kurumsal firmalarda) çalışamayacaksınız.

Bu noktada bir parantez açarak; bizzat şahit olduğum, içler acısı olarak nitelendirebileceğimiz bir anektod anlatayım.  
Teknokent bölgesinde bir abimizin çayını içerken, içeriye iki öğrenci girdi.
- Prd. kusura bakmayın rahatsız ediyoruz. Vaktiniz varsa bir konu görüşmek istiyoruz.
- (Patron) tabi buyurun, oturun.
- Biz yazılım müh. okuyoruz. Ben 3. sınıftayım, arkadaşım da 4. sınıfta. Uygun görürseniz burada maaşsız olarak sizinle birlikte çalışmak istiyoruz.
- Blush  Blush
Bu duruma bir kez daha şahit oldum.
Bu arkadaşları kimler yönlendiriyor?

4- Muhtemelen bir de mülakat olacaktır, onun için de iyi bir alt yapı dersem yalan olur. Üstten yapı (torpil, referans) lazım.  Sad

Özetle; bu alım yöntemleri ile bir yere varamayacağımız muhakkaktır.
Nasa da durumlar nasıl acaba? Neden teknolojide bu kadar ileride? Nasa'da çalışan herkes lisans mezunu mu? Ya da işe alırken merkezi bir sınav ve dil şartı mı koşuyor?
(Nasa'yı örnek verdim, fakat bu durum Rusya, Çin, Güney Kore, Japonya'da da aynı.)

Örnek bir Kamu Bilişim Uzmanı Alım İlanı (alımların %100'ü buna benzediği için başka örnek vermeyeyim. Smile ) : Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye Ol
While true do; Hayat döngüsü, kısır değildir! Yapılan bir yanlış, o döngünün dışına çıkmanızı sağlayacaktır.
WWW
Cevapla
#12
(02-11-2018, Saat: 09:26)Fesih ARSLAN Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye Ol
(02-11-2018, Saat: 08:50)Tuğrul HELVACI Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye OlEllerinize sağlık, görüşlerinize katılıyorum. Lâkin eklemek istediğim bir sıfırıncı madde var:

0- Devlet'in vakit kaybetmeden sağlam bir ekip kurup, kayda değer tüm biliişim kitaplarını Türkçe'ye çevirmesi gerekiyor. Çocuklarımız o kaynakları ana dillerinde okuduklarında; @Abdullah ILGAZ beyin bahsettiği diğer maddelerin hayata geçirilmesi çok kolay olur. Maalesef şu anda bu bir ütopya.

Bu bağlamda, bu fikri benimseyen, destekleyen, yetkililere ulaşabilecek arkadaşımız var ise kendisinden yetkililerin kulaklarına su kaçırmasını istirham ediyorum.

Merhaba,
Sağlam bir ekip nasıl kuruluyor ona bakalım:
1- " Yazılım mühendisliği, Bilgisayar mühendisliği, Elektrik ve elektronik mühendisliği, Elektrik mühendisliği, Elektronik mühendisliği, Endüstri mühendisliği, Mühendislik bölümlerinden,Fen-edebiyat, Eğitim ve Eğitim Bilimleri Fakültelerinin, bilgisayar ve teknoloji üzerine eğitim veren bölümleri ile istatistik, matematik ve fizik bölümlerinden ya da bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezunu olunması gerekiyor."
- Bu şarta bağlı olarak ben veya benim gibi bu bölümlerden mezun olmayan, fakat yıllardır bu işin içinde olan ve aktif bir şekilde proje geliştirenler, hiç bir zaman bu ekibe dahil olmayacaktır.    Sad
2- "KPSS VE YDS şartı";
 -  O bölümlerden mezun olmak yetmiyor, bir de merkezi bir sınava (teorik) girmek gerekiyor. Dil şartı da var; bildiğimiz tek dil Makina Dili. Smile
3- "En az n yıllık tecrübe";
 - Ünv. ilgili bölümlerinden mezun oldunuz diyelim. KPSS ve YDS de çok iyi. Fakat gittiğin her kurum n yıllık tecrübe istediğinden; mantıken hiç bir işte (en azından büyük kurumsal firmalarda) çalışamayacaksınız.

Bu noktada bir parantez açarak; bizzat şahit olduğum, içler acısı olarak nitelendirebileceğimiz bir anektod anlatayım.  
Teknokent bölgesinde bir abimizin çayını içerken, içeriye iki öğrenci girdi.
- Prd. kusura bakmayın rahatsız ediyoruz. Vaktiniz varsa bir konu görüşmek istiyoruz.
- (Patron) tabi buyurun, oturun.
- Biz yazılım müh. okuyoruz. Ben 3. sınıftayım, arkadaşım da 4. sınıfta. Uygun görürseniz burada maaşsız olarak sizinle birlikte çalışmak istiyoruz.
- Blush  Blush
Bu duruma bir kez daha şahit oldum.
Bu arkadaşları kimler yönlendiriyor?

4- Muhtemelen bir de mülakat olacaktır, onun için de iyi bir alt yapı dersem yalan olur. Üstten yapı (torpil, referans) lazım.  Sad

Özetle; bu alım yöntemleri ile bir yere varamayacağımız muhakkaktır.
Nasa da durumlar nasıl acaba? Neden teknolojide bu kadar ileride? Nasa'da çalışan herkes lisans mezunu mu? Ya da işe alırken merkezi bir sınav ve dil şartı mı koşuyor?
(Nasa'yı örnek verdim, fakat bu durum Rusya, Çin, Güney Kore, Japonya'da da aynı.)

Örnek bir Kamu Bilişim Uzmanı Alım İlanı (alımların %100'ü buna benzediği için başka örnek vermeyeyim. Smile ) : Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye Ol

Maaşsız çalışma bence olmalı ama bu bu şekilde mi olur yoksa doktorların hastahanede çalışmalrı gibi mi olur o tartışılır. Ama her mühendislik mezun olmadan o işi bir tatmalı. Makine mühendisi alıyoruz tornavida tutmayı bilmiyor. Ha diyeceksiniz onun işi o değil kalem tutmayı biliyor. Ama kazın ayağıda öyle olmuyor. Tornavida tutmayan makinacının tasarımı iş görmüyor çünkü sahada bu parça nasıl kullanılacak adam bunu nasıl monte edecek onu göremiyor. İşin bütününü göremeyen elinde diplomalı çocuklar. Bir elemanım vardı elektrik meslek yüksek okulu okumuş. (Bu da tornavida tutan) Panoyu topla de toplasın ama ölçü aletinden hesapdan kitapdan bir haber. Mektepli amele (ameleden kastım işi göster yapsın kafa yorması gerekmesin) Bu yüzden parasız bile olsa işin bütününü görmek adına eğitim amaçlı bir yerde çalışılmalı. Ünvt.ler tek başına kesinlikle yeterli değil bence.
Topluluk mopluluk yok :/
Cevapla
#13
(02-11-2018, Saat: 09:39)boreas Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye Ol
(02-11-2018, Saat: 09:26)Fesih ARSLAN Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye OlMerhaba,
Sağlam bir ekip nasıl kuruluyor ona bakalım:
1- " Yazılım mühendisliği, Bilgisayar mühendisliği, Elektrik ve elektronik mühendisliği, Elektrik mühendisliği, Elektronik mühendisliği, Endüstri mühendisliği, Mühendislik bölümlerinden,Fen-edebiyat, Eğitim ve Eğitim Bilimleri Fakültelerinin, bilgisayar ve teknoloji üzerine eğitim veren bölümleri ile istatistik, matematik ve fizik bölümlerinden ya da bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezunu olunması gerekiyor."
- Bu şarta bağlı olarak ben veya benim gibi bu bölümlerden mezun olmayan, fakat yıllardır bu işin içinde olan ve aktif bir şekilde proje geliştirenler, hiç bir zaman bu ekibe dahil olmayacaktır.    Sad
2- "KPSS VE YDS şartı";
 -  O bölümlerden mezun olmak yetmiyor, bir de merkezi bir sınava (teorik) girmek gerekiyor. Dil şartı da var; bildiğimiz tek dil Makina Dili. Smile
3- "En az n yıllık tecrübe";
 - Ünv. ilgili bölümlerinden mezun oldunuz diyelim. KPSS ve YDS de çok iyi. Fakat gittiğin her kurum n yıllık tecrübe istediğinden; mantıken hiç bir işte (en azından büyük kurumsal firmalarda) çalışamayacaksınız.

Bu noktada bir parantez açarak; bizzat şahit olduğum, içler acısı olarak nitelendirebileceğimiz bir anektod anlatayım.  
Teknokent bölgesinde bir abimizin çayını içerken, içeriye iki öğrenci girdi.
- Prd. kusura bakmayın rahatsız ediyoruz. Vaktiniz varsa bir konu görüşmek istiyoruz.
- (Patron) tabi buyurun, oturun.
- Biz yazılım müh. okuyoruz. Ben 3. sınıftayım, arkadaşım da 4. sınıfta. Uygun görürseniz burada maaşsız olarak sizinle birlikte çalışmak istiyoruz.
- Blush  Blush
Bu duruma bir kez daha şahit oldum.
Bu arkadaşları kimler yönlendiriyor?

4- Muhtemelen bir de mülakat olacaktır, onun için de iyi bir alt yapı dersem yalan olur. Üstten yapı (torpil, referans) lazım.  Sad

Özetle; bu alım yöntemleri ile bir yere varamayacağımız muhakkaktır.
Nasa da durumlar nasıl acaba? Neden teknolojide bu kadar ileride? Nasa'da çalışan herkes lisans mezunu mu? Ya da işe alırken merkezi bir sınav ve dil şartı mı koşuyor?
(Nasa'yı örnek verdim, fakat bu durum Rusya, Çin, Güney Kore, Japonya'da da aynı.)

Örnek bir Kamu Bilişim Uzmanı Alım İlanı (alımların %100'ü buna benzediği için başka örnek vermeyeyim. Smile ) : Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye Ol

Maaşsız çalışma bence olmalı ama bu bu şekilde mi olur yoksa doktorların hastahanede çalışmalrı gibi mi olur o tartışılır. Ama her mühendislik mezun olmadan o işi bir tatmalı. Makine mühendisi alıyoruz tornavida tutmayı bilmiyor. Ha diyeceksiniz onun işi o değil kalem tutmayı biliyor. Ama kazın ayağıda öyle olmuyor. Tornavida tutmayan makinacının tasarımı iş görmüyor çünkü sahada bu parça nasıl kullanılacak adam bunu nasıl monte edecek onu göremiyor. İşin bütününü göremeyen elinde diplomalı çocuklar. Bir elemanım vardı elektrik meslek yüksek okulu okumuş. (Bu da tornavida tutan) Panoyu topla de toplasın ama ölçü aletinden hesapdan kitapdan bir haber. Mektepli amele (ameleden kastım işi göster yapsın kafa yorması gerekmesin) Bu yüzden parasız bile olsa işin bütününü görmek adına eğitim amaçlı bir yerde çalışılmalı. Ünvt.ler tek başına kesinlikle yeterli değil bence.

Parasız da olsa çalışması gerektiğini, işi öğrenmesi amacına bağlıyorsunuz. Okulda bu iş neden olmasın? Yani mühendislik ve benzeri bölümlerde neden 5 yıl boyunca teorik konular işleniyor? İki yıl temel bilgi, 3 yıl atölyede (benzeri anlaşmalı endüstriyel kurumlar da olabilir) çalışsın. Daha iyi olmaz mı?
While true do; Hayat döngüsü, kısır değildir! Yapılan bir yanlış, o döngünün dışına çıkmanızı sağlayacaktır.
WWW
Cevapla
#14
Bilgisayar Mühendisliği görece pratik eğitim konusunda daha iyi durumda olsa da mühendislik bölümlerimizin en büyük sıkıntılarından birisi sadece teorik eğitim verilmesi mevzusu. Hatta hocaların da ne yazık ki büyük bölümünün de sadece teorik bilgiye sahip olması sanırım bu sorunun temel sebeplerinden. Bu konuda karşı tezler de oldukça fazla ve hak vermiyor değilim. Bir çok mühendislik bölümü mezunun fiziksel hayatta yapabileceği çok fazla bir birinden farklı alan var ve öğrencilerin de hepsi bu farklı alanlardan kendi ilgisine uyana yönleneceği için mühendislik bölümü (üniversite) öğrencilere genel olarak öğrencilere bir formasyon veriyor daha fazlasını değil. Bunu ne kadar yeterli verdiği tabii ayrı bir tartışma konusu da olabilir ama çözemeyeceğimiz konulara odaklanıp havanda su dövmeye değil, elimizden gelen konularda ne yapabilirim nasıl daha iyi yapabilirime odaklanırsak kendimize ve ülkemize daha yararlı oluruz  Rolleyes
Cevapla
#15
"doktorların hastahanede çalışmalrı " gibi derken bunu kasttettim. Hatta bence en doğrusu bölümlerin hem ciddi fabrika gibi atölyesi olmalı piyasaya iş yapmalı hemde bu bütün bölümler için olmalı. Ziraat bölümünün tarlası vs. olduğu gibi makine bölümünün CNC - Torna merkezleri, kalıp haneleri, yazılım bölümünün rutin ilerleyen projeleri (işletim sistemi çekirdeği gibi) Yani ünv.ler iş üretebilmeli
Topluluk mopluluk yok :/
Cevapla
#16
boreas Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
Sizce  bu ülkeye faydası olacak bir açık kaynak yazılım yazacak olsanız ne yazardınız ?

 - Küçük yaşta çocuklara kodlamayı sevdirmek adına Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye Ol  tarzı ama tamamen Türkçe ve Türk karakterlerden oluşan bir platform.
There's no place like 127.0.0.1
WWW
Cevapla
#17
(02-11-2018, Saat: 10:55)edo Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye Olne yapabilirim nasıl daha iyi yapabilirime odaklanırsak kendimize ve ülkemize daha yararlı oluruz  Rolleyes
Peki ne yapabiliriz ?
Örnek çizgi tagem'i çok takdir ediyorum çok başarılı bulduğum bir eğitim portalı. Ama piyasaya ne kadar faydası var ne kadar geçerli ? Kaç firma onların verdiği sertifikayı yeterli görüyor ?

(02-11-2018, Saat: 11:02)SimaWB Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye Olboreas Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
Sizce  bu ülkeye faydası olacak bir açık kaynak yazılım yazacak olsanız ne yazardınız ?

 - Küçük yaşta çocuklara kodlamayı sevdirmek adına Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye Ol  tarzı ama tamamen Türkçe ve Türk karakterlerden oluşan bir platform.

Şahsi görüşüm çocukların teknolojinin bu kadar içnde oluşu bana çok hoş gelmiyor. Çünkü teknolojinin yanında asosyallik getirdiğine inanıyorum. Belki bu tür kod yazmak yerine, kutu oyunları ile strateji , mantık öğretmek daha doğru geliyor (ama tabi günün sonunda bukez kumarbaz olabilirler o ayrı konu Smile )
Topluluk mopluluk yok :/
Cevapla
#18
Maalesef bu konuda çok yanılıyorsunuz.
Çocuklara belirli yaşta PCyi sevdirmezseniz sonrasında klavyeye dokunmaya korkar hale geliyorlar. Şu tuşa bassam bozulur mu diyenler oluyor. Sizi bilmem ama ben liseye başladığım yıllarda klavyeye dokunmaya çekiniyordum Sad
Çocuklar hem bilgisayarı sevip hem de sosyal olabilirler. Sosyal kalmalarını sağlamak adına onları PCye yaklaştırmamak çözüm değil.
There's no place like 127.0.0.1
WWW
Cevapla
#19
(02-11-2018, Saat: 11:21)SimaWB Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye OlMaalesef bu konuda çok yanılıyorsunuz.
Çocuklara belirli yaşta PCyi sevdirmezseniz sonrasında klavyeye dokunmaya korkar hale geliyorlar. Şu tuşa bassam bozulur mu diyenler oluyor. Sizi bilmem ama ben liseye başladığım yıllarda klavyeye dokunmaya çekiniyordum Sad
Çocuklar hem bilgisayarı sevip hem de sosyal olabilirler. Sosyal kalmalarını sağlamak adına onları PCye yaklaştırmamak çözüm değil.

Bizim ufaklık yarım saat tablet oynasın bıraksın bütün algıları allak bullak oluyor. PC.de bu kadar etkilimi tablet kadar kötü değil. Ama kendimden biliyorum ilkokul 4te qbasic.de kod yazıyordum, çok mu sosyalim ? Açık konuşayım değilim. Hobi, spor, vs. heves etsemde öyle bir alt yapıyla yetişmiş değilim. Beyin 0-1 olarak çalışıyor Smile
Topluluk mopluluk yok :/
Cevapla
#20
Fesih bey, okuldan yeni mezun çocuklar çoğunlukla maalesef hiç bir şey bilmiyorlar. Bunda eğitim sisteminin, hoca yokluğunun vs. payı olduğu kadar kendilerinin de ciddi payı var. Maalesef biz Türkler çalışmayı fazla sevmiyoruz. Oysa kendilerine yeni beceriler kazandırmak için öyle çok zamanları var ki, fakat hiç biri bunu kullanmıyor. İşi okuyarak kitabından öğrenmekten neredeyse tamamı imtina ediyor. Bunun yerine bilenlere sorup cevap almayı tercih ediyorlar. Çoğu sorunlarını deneme yanılmayla buluyorlar.
Haliyle bu çocuklardan en az 2-3 yıl hiç bir iş beklememeniz gerekiyor. Üstelik 2-3 sene sonra, eli biraz işe yakışmaya başlayınca hemen başka bir iş bulup uçup gidiyor. Emin olun bundan da hiç utanma duymuyorlar, hiç imtina etmiyorlar. Ben buna benzer, bir çok iyilik yapmış oldum(!). İşi öğrendiler ve çekip gittiler, ben zorda-darda kaldım. Yaptığımız yatırımla kaldık. İşveren olarak düşünün, boş yere para harcar mısınız? Bu nedenle büyük firmalar, hatta belki küçük firmalar da, yazılım işlerini outsource etmeye başladılar, ya da hazır yazılım alıp üzerine ekleme yaptıracaklar. Zaten artık pek çok firma (SAP kullananlar zaten hepsini ABAP'la SAP dahilinde yapıyor, Axapta kullananlar yine kendi diliyle yapıyorlar) Logo gibi hazır paketleri alıp, genişleme paketlerini (Logo Objects gibi) kullanarak kendilerine göre özelleştirme yolunu tercih ediyorlar.
Bence bu çocuklar doğrusunu yapıyorlar. Elbette ücretsiz değil ama stajyer ücreti, ya da en fazla asgari ücret verilebilir kendilerine, hiç olmazsa yol masrafı çıksın diye. Onun ötesi israftan başka birşey değil (bu bile israf ama bir yerde ülkemize borcumuz!).
Cevapla

Konuyu Paylaş : facebook gplus twitter



Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Ekonomik müdahalede silahsız bir savaşsa ilegal yolla yazılım kullanmak hak mı ? boreas 21 805 15-08-2018, Saat: 15:09
Son Yorum: boreas
  Yazılım satın almada destek engerex 0 176 17-07-2018, Saat: 12:25
Son Yorum: engerex
  Yazılım takip ettiğiniz siteler var mı ? boreas 0 354 13-04-2018, Saat: 12:26
Son Yorum: boreas
  Web, Ios, Android hepsi yazılım kodudur evet o zaman hepimiz Delphiciyiz :) pro_imaj 1 341 26-02-2018, Saat: 22:58
Son Yorum: beklentili
  SÖZ Dizisinin Yeni Sponsoru Atiker Yazılım narkotik 9 900 08-11-2017, Saat: 17:29
Son Yorum: Hashshashin



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi