Konuyu Paylaş : facebook gplus twitter

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FMX Animasyon ve Animasyonlu Tab Geçişleri Web Semineri
#11
(19-06-2017, Saat: 11:17)barutali Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye Ol
(19-06-2017, Saat: 10:43)Fesih ARSLAN Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye OlOlması gereken yöntem de budur. Bazı arkadaşlar formun Gesture olayını kullanıyor, bu nedenle sormuştum. Gesture olayında, işin arka planını bilmemekle beraber; Object hiyerarşisinin (z-Order) çok önemli olmadığını düşünüyorum. Tahminimce GestureManager'ın ait olduğu temel nesne baz alınarak, Gesture işlemleri gerçekleştiriliyor. 
Bunun tespitini, Delphi 10.2 sürümünün ikinci güncellemesinde (Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye Ol) yapabiliriz. Smile (Yani yıl sonuna doğru)
Yeni bir projede, çeşitli nesne kombinasyonlarıyla, bu durum (z-order'dan kaynaklanıp, kaynaklanmadığı) daha kolay bir şekilde test edilebilir.

 Gesture da tetiklemeyi global olarak yapıyor diyebilir miyiz? Böyle bir sıkıntı yaşayınca nesneye temas ile tetikleniyor diye düşünmüştüm.

GestureManeger'ın atandığı taşıyıcı nesne üzerindeki (içi içe bir çok nesne de olabilir) herhangi bir Gesture olayı, doğrudan ana nesnenin Gesture olayını tetikliyor. Bu olayı, HitTest çalışma prensibine benzetebiliriz. Üst üste veya iç içe birden fazla nesne yerleştirip, Üst kısımdaki tüm nesnelerin HitTest olayını False yaptığımızda, tüm kullanıcı işlemleri (click, move, down vb.) en alttaki nesne üzerinde gerçekleşecektir.
While true do; Hayat döngüsü, kısır değildir! Yapılan bir yanlış, o döngünün dışına çıkmanızı sağlayacaktır.
WWW
Cevapla
#12
(19-06-2017, Saat: 11:29)Fesih ARSLAN Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye Ol
(19-06-2017, Saat: 11:17)barutali Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye Ol Gesture da tetiklemeyi global olarak yapıyor diyebilir miyiz? Böyle bir sıkıntı yaşayınca nesneye temas ile tetikleniyor diye düşünmüştüm.

GestureManeger'ın atandığı taşıyıcı nesne üzerindeki (içi içe bir çok nesne de olabilir) herhangi bir Gesture olayı, doğrudan ana nesnenin Gesture olayını tetikliyor. Bu olayı, HitTest çalışma prensibine benzetebiliriz. Üst üste veya iç içe birden fazla nesne yerleştirip, Üst kısımdaki tüm nesnelerin HitTest olayını False yaptığımızda, tüm kullanıcı işlemleri (click, move, down vb.) en alttaki nesne üzerinde gerçekleşecektir.

 Peki hocam bazen çalışıp bazen çalışmamasına nedendir?
Amatör Küme Bilgisayar Programcısı
WWW
Cevapla
#13
(19-06-2017, Saat: 11:34)barutali Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye Ol
(19-06-2017, Saat: 11:29)Fesih ARSLAN Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye OlGestureManeger'ın atandığı taşıyıcı nesne üzerindeki (içi içe bir çok nesne de olabilir) herhangi bir Gesture olayı, doğrudan ana nesnenin Gesture olayını tetikliyor. Bu olayı, HitTest çalışma prensibine benzetebiliriz. Üst üste veya iç içe birden fazla nesne yerleştirip, Üst kısımdaki tüm nesnelerin HitTest olayını False yaptığımızda, tüm kullanıcı işlemleri (click, move, down vb.) en alttaki nesne üzerinde gerçekleşecektir.

 Peki hocam bazen çalışıp bazen çalışmamasına nedendir?

Dokunuş tarzınızı beğenmiyodur.  Smile
İşin espirisi bir tarafa; tahminimce cihaz hassasiyeti olabilir. Farklı bir cihazda denediniz mi?

Özel bir uygulama değilse sizin adınıza tester (Asus Zenfone 5 ile) olabilirim.
While true do; Hayat döngüsü, kısır değildir! Yapılan bir yanlış, o döngünün dışına çıkmanızı sağlayacaktır.
WWW
Cevapla
#14
Bildiğiniz gibi, SDK sürümlerinin değişmesi/güncellenmesi bile cihaz hassasiyetlerini ön plana çıkarıyor. 
Uygulama çalışma anında, sonradan karşılaşılan bir sorun, acaba bu cihazdan mı kaynaklanıyor? sorusunu akla getiriyor.
Bu konu, aklıma mükemmel bir fikir (DelphiCan'a özel bir bölüm) getirdi???
While true do; Hayat döngüsü, kısır değildir! Yapılan bir yanlış, o döngünün dışına çıkmanızı sağlayacaktır.
WWW
Cevapla
#15
(19-06-2017, Saat: 11:53)Fesih ARSLAN Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye OlBildiğiniz gibi, SDK sürümlerinin değişmesi/güncellenmesi bile cihaz hassasiyetlerini ön plana çıkarıyor. 
Uygulama çalışma anında, sonradan karşılaşılan bir sorun, acaba bu cihazdan mı kaynaklanıyor? sorusunu akla getiriyor.
Bu konu, aklıma mükemmel bir fikir (DelphiCan'a özel bir bölüm) getirdi???

 Samsung J7 Prime da deneme yaptım hocam. Aslında öyle bir bölüm güzel olur. Farklı cihazlar ve SDK üzerinde test etmiş kadar oluruz.
Amatör Küme Bilgisayar Programcısı
WWW
Cevapla

Konuyu Paylaş : facebook gplus twitter



Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Genişletilmiş FireDAC Eğitim Semineri - OffLine Fesih ARSLAN 0 302 23-06-2017, Saat: 10:13
Son Yorum: Fesih ARSLAN
  WebBroker Semineri Fesih ARSLAN 2 497 23-06-2017, Saat: 09:54
Son Yorum: Fesih ARSLAN
  ARC Web Semineri Fesih ARSLAN 1 362 03-06-2017, Saat: 12:34
Son Yorum: DelphiCan
  FireUI Web Semineri Fesih ARSLAN 0 316 01-06-2017, Saat: 08:50
Son Yorum: Fesih ARSLAN
  Delphi 10.2 Tokyo Web Semineri DelphiCan 2 712 29-03-2017, Saat: 10:44
Son Yorum: DelphiCan



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi