Konuyu Paylaş : facebook gplus twitter

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FMX iOS Uygulama Geliştirme, Test etme ve Yayınlama Süreçleri Hk
#1
Merhaba,

FMX platformunda daha önce öngereksinimlerinden ötürü iOS geliştirmeye biraz süre tanımıştım. Apple Developer Program kaydını da yapmışken hızlı bir başlangıç yapıp, mevcutta Android platformunda çalıştırdığımız işleri ve yeni yapmayı hedeflediğim iOS geliştirmelerini yayınlamak üzere karar verdim. Bu hususta sormak istediğim birkaç soru bulunuyor. Şimdiden tüm cevaplarınız teşekkür ediyorum.

  1. Anladığım kadarıyla, iOS geliştirme süreci şu şekilde ilerliyor: PC --> MAC --> iOS Device | Mac ortamını gerçek cihaz, veya sanaldan veya buluttan (macincloud) uyguladığımız zaman iPhone cihazımı kullanamayacağım sanırım. Bunun için iOS simülatörlerini Mac cihaza kurulum yapabilir miyim?
  2. macOS tarafında XCode gereksinimleri ve sürümleri açısından Rad Studio'nun yaptığı bir kısıtlama veya gerekli tuttuğu sürüm var mı? (Bulut mac sunucu kiralamayı planlıyorum. High Sierra ile çalışan XCode 9.1 ve 9.2 sürümleri olduğunu öğrendim. Rad Studio'da XCode 8'in üstü olmaz gibi bir kısıtlama yoktur inşallah?)
  3. Geliştirmesi yapılan uygulamanın XCode tarafındaki süreçleri ortalama ne kadar süreye mal oluyor? Yani Android uygulamayı derlemeye hazır hale getirmek için Keystore bilgilerini tek sefere mahsus ayarlamak, versiyon kodu bilgisini düzenlemek ve derlemek yeterli oluyor. iOS için bu süreç ne kadar sürüyor?
  4. Android'de aynı gün içinde istediğiniz kadar sürüm çıkartabiliyorsunuz. Uygulama 30-40 APK sürümüne eriştiği zaman GooglePlay tarafından "sorunsuz" algılanıyorsunuz ve sonraki apk sürümlerini neredeyse 1~15 dk içerisinde aktif hale getirebiliyorlar. iOS için AppStore tarafında bir uygulamaya sürüm atmak ne kadar süre alıyor? Aynı uygulama içinde çok kritik bir bug gördük diyelim, bu bug'ın düzeltilmesi için hemen yüklenmek istenen bir sonraki sürümü yayınlamak nasıl bir süreçten geçiyor?
  5. Bildiğim kadarıyla permissions olayı da biraz farklı. O konuda ihtiyaç duyduğumuz yetkileri toplama işi nasıl gerçekleşiyor?
  6. XCode iOS geliştirmesini sağlamak için PAServer tarafında bizi uğraştıracak ek bir şey var mıdır? (Cihaz değişikliği yapsak, Keystore'un ilk kayıtlı konumunda kayıtlı şifresi ile çağrılması zorunluluğu gibi bu tarafta da öyle birşey var mı?)
  7. iOS üzerinde Native olayların yönetimini FMX tarafında nasıl yapıyorsunuz? (Mesela tüm ekranı sol kenardan tutup sağa çekerek vkBack yapmış olma işini Gesture üzerinden kodlamak yerine otomatik kullanma gibi imkanlar var mı? Ve diğer tüm yaklaşım, görünüm ve davranışları native gibi kurgulayabiliyor muyuz?)
    Teşekkürler.
{ talk is cheap show me the code. }
Cevapla
#2
Alıntı:Anladığım kadarıyla, iOS geliştirme süreci şu şekilde ilerliyor: PC --> MAC --> iOS Device | Mac ortamını gerçek cihaz, veya sanaldan veya buluttan (macincloud) uyguladığımız zaman iPhone cihazımı kullanamayacağım sanırım. Bunun için iOS simülatörlerini Mac cihaza kurulum yapabilir miyim? 

Bu kısmı tam anlamadım. Macos isletim sistemi üzerinde uygulamaları ister simulatorde ister iphone/ipad cihaziniza aktarip test edebilirsiniz.


Alıntı:macOS tarafında XCode gereksinimleri ve sürümleri açısından Rad Studio'nun yaptığı bir kısıtlama veya gerekli tuttuğu sürüm var mı? (Bulut mac sunucu kiralamayı planlıyorum. High Sierra ile çalışan XCode 9.1 ve 9.2 sürümleri olduğunu öğrendim. Rad Studio'da XCode 8'in üstü olmaz gibi bir kısıtlama yoktur inşallah?

XCode surumunden ziyade XCode icine yuklediginiz SDK ' nin surumu onemli. Rad Studiodan once cikmis olan  XCode ve SDK'lar ile herhangi bir problem yasamazsiniz. sonrasinda cikacak yeni sdk'lar icin her zaman bir surpriz yasama ihtimaliniz mevcut.


Alıntı:Geliştirmesi yapılan uygulamanın XCode tarafındaki süreçleri ortalama ne kadar süreye mal oluyor? Yani Android uygulamayı derlemeye hazır hale getirmek için Keystore bilgilerini tek sefere mahsus ayarlamak, versiyon kodu bilgisini düzenlemek ve derlemek yeterli oluyor. iOS için bu süreç ne kadar sürüyor?


Bu surec androide gore biraz daha uzun. Developer.apple.com uzerinden cihazinizi kaydetmeniz , developer sertifikaları olusturmaniz vs vs gibi gicik islemler mevcut.




Alıntı:Android'de aynı gün içinde istediğiniz kadar sürüm çıkartabiliyorsunuz. Uygulama 30-40 APK sürümüne eriştiği zaman GooglePlay tarafından "sorunsuz" algılanıyorsunuz ve sonraki apk sürümlerini neredeyse 1~15 dk içerisinde aktif hale getirebiliyorlar. iOS için AppStore tarafında bir uygulamaya sürüm atmak ne kadar süre alıyor? Aynı uygulama içinde çok kritik bir bug gördük diyelim, bu bug'ın düzeltilmesi için hemen yüklenmek istenen bir sonraki sürümü yayınlamak nasıl bir süreçten geçiyor

30-40 surum cikartmayi bilemiyorum ama normalde uygulamayi markete gonderip incelenmesi ve sonrasinda yayinlanmasi 7-8 günü bulabiliyor. Populer uygulamalar kritik sorunlarda ne yapiyorlar bilemiyorum. Belki populer uygulamalar icin ozel bir iletisim kanali mevcuttur.


Alıntı:Bildiğim kadarıyla permissions olayı da biraz farklı. O konuda ihtiyaç duyduğumuz yetkileri toplama işi nasıl gerçekleşiyor?

Bunu ios kendi hallediyor. Siz erisim isteyen bir kod yazdıgınızda ios kullanıcıya erisim vermek isteyip istemedigini soruyor. Sizde kod icerisinde try  catchlerle ya da farkli metodlarla yetki olup olmadigini algilayip ona gore islem yapiyorsunuz.


Alıntı:XCode iOS geliştirmesini sağlamak için PAServer tarafında bizi uğraştıracak ek bir şey var mıdır? (Cihaz değişikliği yapsak, Keystore'un ilk kayıtlı konumunda kayıtlı şifresi ile çağrılması zorunluluğu gibi bu tarafta da öyle birşey var mı?)

Eskiden sertifikalari macos a yuklemek icin keystore benzeri bir dosyayi tekrar keychaine'e eklemek gerekiyordu ama son surumlerde artik developer.apple.com dan xcode gerekli sertifikalari kendisi sisteme yukleyebiliyor ve bu angarya islerle ugrasmak zorunda kalmiyorsunuz. 

Uzun bir suredir ios uygulama gelistirip markete gondermedim , yazdiklarimda eksik/hatali yerler olabilir.
WWW
Cevapla
#3
(12-01-2018, Saat: 21:45)sadettinpolat Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye Ol
Alıntı:Anladığım kadarıyla, iOS geliştirme süreci şu şekilde ilerliyor: PC --> MAC --> iOS Device | Mac ortamını gerçek cihaz, veya sanaldan veya buluttan (macincloud) uyguladığımız zaman iPhone cihazımı kullanamayacağım sanırım. Bunun için iOS simülatörlerini Mac cihaza kurulum yapabilir miyim? 

Bu kısmı tam anlamadım. Macos isletim sistemi üzerinde uygulamaları ister simulatorde ister iphone/ipad cihaziniza aktarip test edebilirsiniz.



Alıntı:Android'de aynı gün içinde istediğiniz kadar sürüm çıkartabiliyorsunuz. Uygulama 30-40 APK sürümüne eriştiği zaman GooglePlay tarafından "sorunsuz" algılanıyorsunuz ve sonraki apk sürümlerini neredeyse 1~15 dk içerisinde aktif hale getirebiliyorlar. iOS için AppStore tarafında bir uygulamaya sürüm atmak ne kadar süre alıyor? Aynı uygulama içinde çok kritik bir bug gördük diyelim, bu bug'ın düzeltilmesi için hemen yüklenmek istenen bir sonraki sürümü yayınlamak nasıl bir süreçten geçiyor

30-40 surum cikartmayi bilemiyorum ama normalde uygulamayi markete gonderip incelenmesi ve sonrasinda yayinlanmasi 7-8 günü bulabiliyor. Populer uygulamalar kritik sorunlarda ne yapiyorlar bilemiyorum. Belki populer uygulamalar icin ozel bir iletisim kanali mevcuttur.


---

Alıntı:Bildiğim kadarıyla permissions olayı da biraz farklı. O konuda ihtiyaç duyduğumuz yetkileri toplama işi nasıl gerçekleşiyor?

Bunu ios kendi hallediyor. Siz erisim isteyen bir kod yazdıgınızda ios kullanıcıya erisim vermek isteyip istemedigini soruyor. Sizde kod icerisinde try  catchlerle ya da farkli metodlarla yetki olup olmadigini algilayip ona gore islem yapiyorsunuz.

Sadettin Bey, İlginiz için çok teşekkür ederim.

DelphiCan'ın çalışması için kiralanan Linux tabanlı sunucu gibi, Windows tabanlı kiralanan sunucular gibi, macOS işletim sistemi olan bir sunucu ayarlayacağım. Bağlantı remote olacağı için, RDP yada VNC bağlantısı gerçekleştirmem gerekecek. Bu durumda iOS işletim sistemli cihazlarımın üzerinde Debug yapma şansım olmayacak sanırım? Orada da simülatör kurma ihtiyacı ortaya çıkıyor. macOS içinde çalışacak stabil bir iOS simülatörü var mı? Bilmediğim için soruyorum.

Veya siz hangi yaklaşımı seçiyorsunuz?
  1. Mac'e uzaktan erişim oluşturup PC ile geliştirme
  2. Mac ve PC yanyana
  3. Mac içine Windows sanal makine içine Rad Studio
  4. Mac sunucu kiralama
---

7-8 gün çok ciddi süreler. Uygulamanın tam anlamıyla stabil olduğuna karar vermek için daha fazla efor sarf etmemiz anlamına geliyor sanırım. Peki incelenilen şey tam olarak nedir? Nihayetinde *.pas dosyası göndermiyoruz markete. Derlenen kodları mı inceliyorlar? Baktıkları şey nedir?

---

Try catch ile izinlerin varolup olmadığını Android kütüphanelerinden bilebiliyoruz. Manifest'in içinde olan tüm permission bilgilerini tek tek kontrol edebiliriz. iOS tarafında muadili nedir? WiFi yada LocationSensor, PushNotification yetkisini nereden toplayacağız? Request ve Response'u denetlemekten bahsediyorum.

Estağfirullah, bilgileriniz çok kıymetli. İlginiz için çok teşekkür ederim.
{ talk is cheap show me the code. }
Cevapla
#4
(13-01-2018, Saat: 09:23)Abdullah ILGAZ Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye Ol
(12-01-2018, Saat: 21:45)sadettinpolat Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye OlBu kısmı tam anlamadım. Macos isletim sistemi üzerinde uygulamaları ister simulatorde ister iphone/ipad cihaziniza aktarip test edebilirsiniz.




30-40 surum cikartmayi bilemiyorum ama normalde uygulamayi markete gonderip incelenmesi ve sonrasinda yayinlanmasi 7-8 günü bulabiliyor. Populer uygulamalar kritik sorunlarda ne yapiyorlar bilemiyorum. Belki populer uygulamalar icin ozel bir iletisim kanali mevcuttur.


---


Bunu ios kendi hallediyor. Siz erisim isteyen bir kod yazdıgınızda ios kullanıcıya erisim vermek isteyip istemedigini soruyor. Sizde kod icerisinde try  catchlerle ya da farkli metodlarla yetki olup olmadigini algilayip ona gore islem yapiyorsunuz.

Sadettin Bey, İlginiz için çok teşekkür ederim.

DelphiCan'ın çalışması için kiralanan Linux tabanlı sunucu gibi, Windows tabanlı kiralanan sunucular gibi, macOS işletim sistemi olan bir sunucu ayarlayacağım. Bağlantı remote olacağı için, RDP yada VNC bağlantısı gerçekleştirmem gerekecek. Bu durumda iOS işletim sistemli cihazlarımın üzerinde Debug yapma şansım olmayacak sanırım? Orada da simülatör kurma ihtiyacı ortaya çıkıyor. macOS içinde çalışacak stabil bir iOS simülatörü var mı? Bilmediğim için soruyorum.

Veya siz hangi yaklaşımı seçiyorsunuz?
  1. Mac'e uzaktan erişim oluşturup PC ile geliştirme
  2. Mac ve PC yanyana
  3. Mac içine Windows sanal makine içine Rad Studio
  4. Mac sunucu kiralama
---

7-8 gün çok ciddi süreler. Uygulamanın tam anlamıyla stabil olduğuna karar vermek için daha fazla efor sarf etmemiz anlamına geliyor sanırım. Peki incelenilen şey tam olarak nedir? Nihayetinde *.pas dosyası göndermiyoruz markete. Derlenen kodları mı inceliyorlar? Baktıkları şey nedir?

---

Try catch ile izinlerin varolup olmadığını Android kütüphanelerinden bilebiliyoruz. Manifest'in içinde olan tüm permission bilgilerini tek tek kontrol edebiliriz. iOS tarafında muadili nedir? WiFi yada LocationSensor, PushNotification yetkisini nereden toplayacağız? Request ve Response'u denetlemekten bahsediyorum.

Estağfirullah, bilgileriniz çok kıymetli. İlginiz için çok teşekkür ederim.

Merhaba,
Sadettin Bey, gerekli açıklamalarda bulunmuş, ilave edilecek ufak tefek nüansların haricinde her şey belirttiği gibidir.
Ben test sürecinin nasıl olduğu konusunda kısa Smile Bir bilgi vereyim. 
Ön Hazırlık: iOS sabır testine katılmaya hazır mısınız? Smile

Belirttiğiniz gibi bulut sunucularda fiziksel cihaz testlerini yapmak mümkün değil. Fakat similatör testlerini yapabilirsiniz.
Burada ortaya çıkabilecek en büyük sorun; donanımsal özelliklerde veya bazı sistem kaynaklarının kullanımında iOS Simulator-iOS Cihaz davranış farkları var.
Kitapta'da anlattığım bir yöntem var; bir kod ile tüm platformlarda derle gibi 1 PC ile tüm platformlarda test.
Süreç 7-10 gün. Fakat herhangi bir sorun yoksa. 

iOS Test Süreci arka planı:
Ön inceleme: iOS paket dosyasını (.ipa) açıyorlar. (Paket dosyaları .rar veya .zip gibidir.) Bu kısımda Entitlement ve info.Plist dosyalarına bakıyorlar. Test sürecinde bu dosyaların içeriği ile uygulama davranışının örtüşüp örtüşmediğine bakıyorlar. Açıklama bildirilmeyen bir erişim iznini veya kullanılan bir konfigürasyonda varsa uygulama doğrudan geri çevrilir.

İlk Aşama: iOS uygulama yayınlama Testleri (anladığım kadarıyla); 
iOS 8.0 ve üstü tüm SDK ları içeren fiziksel cihazlar ile tüm modellerde tek tek çalıştırıyorlar.
100 cihazdan 1 tanesi kırıldıysa,  Huh teste ara veriyorlar. Bir süre sonra aynı iş istasyonunu kullanarak teste baştan başlıyorlar. 
Benzer veya aynı sorunla karşılaşmaları durumunda - Rejected diyorlar ve uygulamanızı size geri paslıyorlar. Süreç baştan başlıyor.  Confused

İkinci aşama: User kontrol varsa bunu tester'a bildiriyorsunuz (iTunes üzerinden) ve kendisine test sürecinde kullanması maksadıyla ve tüm modülleri görebilecek şekilde bir User tanımı yapıyorsunuz. Bu işlemi yapmadıysanız; - Rejected.

Üçüncü aşama: İlk ekrandan (ana ekrandan), son ekrana kadar tüm pencereler yalnızca açılıp, kapatılıyor. Bir sorun varsa - Rejected

Dördüncü aşama: Uygulama pencere testinde olduğu gibi bir ön plana bir arka plana alınıyor ve davranışları gözlemleniyor. Arka planda sistem kaynak tüketimi ön planda sistem kaynak tüketimleri kontrol ediliyor. Arka planda uzun süre bekletiliyor ve sonra ön plana alınıyor.  Bir sorun veya olumsuzluk durumunda - Rejected

Beşinci aşama: Açılışta, pencere kontrollerine veya uygulamanın ön - arka plan alınma süreçlerinde bir dış bağlantı varsa bu paketler sniff ediliyor. Olumsuz bir hareket var mı yok mu ona bakılıyor. Gayri resmi bir data hareketi varsa veya sistem kaynaklarını sürekli ve aşırı tüketiyorsa - Rejected 

Altıncı aşama: Tekrar ilk pencereden başlanarak tüm UI kontrollerine tek tek dokunuyorlar. Smile Tıpkı uygulama arayüzünü ilk defa gören bir çocuk gibi, her tarafa tıklıyorlar. Big Grin 
Bir kırılma varsa - Rejected 

Her süreç iOS Developer mailinize bildirilir.
Rejected  durumunda; 100-3000 satırlık, orta seviyede bir yazılımcının anlamlandıramayacağı şekilde bir hata raporu gönderiyorlar.
Bunlar benim tespit edebildiğim test süreçleridir. Dahası da olabilir.
Son bir mevzu: Uygulamanız IPv6 ortamında test ediliyor.
While true do; Hayat döngüsü, kısır değildir! Yapılan bir yanlış, o döngünün dışına çıkmanızı sağlayacaktır.
WWW
Cevapla
#5
Alıntı: Bağlantı remote olacağı için, RDP yada VNC bağlantısı gerçekleştirmem gerekecek. Bu durumda iOS işletim sistemli cihazlarımın üzerinde Debug yapma şansım olmayacak sanırım?

Delphide profile olusturdugunuzda sizden macos uzerinde calisan paserverin ip adresini istemekte. Bu ip uzerinden paserver ile iletisim kurup yazdiginiz uygulamayi macos uzerinde yer alan sertifikalar ile imzalayarak cihaza ya da simulatore gondererek debug islemi yapabiliyorsunuz. Bu nedenle kiralayacaginiz macos sunucuya paserver yuklemek icin ve simulatorde debug islemi yapmak icin uzak baglantiya ihtiyacaniz olacaktir. Kisaca demem gerekirse ister kendi bilgisayarinizda sanal bir macos olsun , isterseniz fiziksel bir macos olsun ya da kiralik bir macos olsun debug islemini yapabilirsiniz. Kiralik sunucunun dezavantaji internet baglanti hiziniz olacaktir. Olusan ipa dosyasini kiralik sunucuya gondermek biraz zaman alir. Onun haricinde kiralik sunucuda calismak sanalda ya da lokalde calismaktan farksizdir.


Simulator olayina gelince apple bu konuda gercekten basarili bir is cikartmis ve simulatorleri gercek cihaza oldukca benzer sayilir ve cok basarili. Her cihaz modeli icin ayri ayri simulatorler mevcut. 

Ben lokal makinemde kurulu olan sanal bir macos kullanarak bu islemleri yapiyordum.

Appstore da Testflight adinda bir uygulama mevcut. Bu uygulamayı telefonlarina yukleyen kullanicilain apple id lerini developer hesabinizdan tanimladiginizda bu kisiler yuklemis oldugunuz ipa dosyalarini test kullanicisi olarak indirip test edebiliyorlar. Test konusunda google play kadar olmasada boyle bir kolaylik saglamislar. Eskiden bu da yoktu. Ya jailbreakli cihazlara yukluyordunuz ya da test edilecek cihazlarin id lerini developer hesabiniza eklemeniz gerekiyordu.
WWW
Cevapla
#6
Simulator üzerinden olmuyor diye biliyordum, Simulator Configuration bölüm yok Delphide. Bence en iyi çözüm windows sanal mac daha iyi çözüm gibi duruyor. Mac almak fena değil program yazmak dışındı winle işiniz olmuyor onu da uzak windows bağlanıp yapıyorum.
Cevapla
#7
(13-01-2018, Saat: 11:02)Fesih ARSLAN Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye OliOS Test Süreci arka planı:
Ön inceleme: iOS paket dosyasını (.ipa) açıyorlar. (Paket dosyaları .rar veya .zip gibidir.) Bu kısımda Entitlement ve info.Plist dosyalarına bakıyorlar. Test sürecinde bu dosyaların içeriği ile uygulama davranışının örtüşüp örtüşmediğine bakıyorlar. Açıklama bildirilmeyen bir erişim iznini veya kullanılan bir konfigürasyonda varsa uygulama doğrudan geri çevrilir.

İlk Aşama: iOS uygulama yayınlama Testleri (anladığım kadarıyla); 
iOS 8.0 ve üstü tüm SDK ları içeren fiziksel cihazlar ile tüm modellerde tek tek çalıştırıyorlar.

İkinci aşama: User kontrol varsa bunu tester'a bildiriyorsunuz (iTunes üzerinden) ve kendisine test sürecinde kullanması maksadıyla ve tüm modülleri görebilecek şekilde bir User tanımı yapıyorsunuz. Bu işlemi yapmadıysanız; - Rejected.

Altıncı aşama: Tekrar ilk pencereden başlanarak tüm UI kontrollerine tek tek dokunuyorlar. Smile Tıpkı uygulama arayüzünü ilk defa gören bir çocuk gibi, her tarafa tıklıyorlar. Big Grin 
Bir kırılma varsa - Rejected 

Her süreç iOS Developer mailinize bildirilir.
Rejected  durumunda; 100-3000 satırlık, orta seviyede bir yazılımcının anlamlandıramayacağı şekilde bir hata raporu gönderiyorlar.
Bunlar benim tespit edebildiğim test süreçleridir. Dahası da olabilir.
Son bir mevzu: Uygulamanız IPv6 ortamında test ediliyor.

Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye Ol Merhaba,

Öncelikle çok kapsamlı bir cevap verdiğiniz için teşekkür ederim hocam. ipa dosyası apk dosyasının karşılığı oluyor anladığım kadarıyla. Her ne kadar yılların Apple kullanıcı olsam da, bilmediğim ne çok şey var Smile


1) Bu entitlement ve info.Plist dosyalarında esas incelenen husus nedir hocam? Yani onlardan birisi olsaydık, yaptığımız işin tanımı tam olarak ne olurdu?

2) iOS geliştirmelerinizde sizin kullandığınız SDK ve simülatör-(ios)cihaz seçimi hangisidir?

3) Bizim uygulamalar tamamen ticari endeksli oldukları için lisans yapısı, kullanıcı yapısı gibi kavramlar var hocam. Bu hususta, oradaki yetkiliye demo lisans oluşturup nerede ne yapması gerektiğini detaylıca izah eden bir açıklama yazma imkanımız oluyor mu? ( Full-access bir demo kullanıcısı Smile )

4) UI üzerindeki tüm kontroller test edilirken, mantık ve yapı gereği öncelikli olan süreçlerle alakalı, Türkçe uygulamalar olacağı için, bunun bilgilendirmesini nasıl yapacağız hocam? Örnek vermek gerekirse, basit arayüzlü bir rapor uygulaması yaptık diyelim. Her raporu önce talep ederek oluşturmasını ve yerelde bunu muhafaza etmesini sağlamamız gerekiyor. (Burada da SQLite ile ilgili sorular gelecek inşallah) Önce şunu yapın, sonra bunu yapın şeklinde yönerge-talimat şeklinde bir şey mi yapmalıyız? Veya orada çekeceği raporların ne olduğunu bilmeden yalan yanlış, olmayan veya çok salakça (kusura bakmayın) bir rapor işlemeye alsa, donanım sorun çıkartabilir nihayetinde. Orada kullanıcıya esneklik vermek adına, RowCount'tan tutun, İstenilen parametrelere kadar, tarih veya baz alınan değere kadar özelleştirme ve esneklik payı bırakıyoruz. Bu tarz meselelerde Rejected mı yerim? Big Grin

5) Access violation görmeye çalışırlarsa onu göremezler Big Grin UI tarafında başka zorladıkları bir şey var mı hocam?

6) SQLite yada iOS'ta yerel verilerin muhafazası ile ilgili neler yapıyorsunuz?

7) Bu hata raporunu okuduğum zaman bana hataların nelerden kaynaklandığını sizin söylediğiniz şekli ile olmasa da, dolaylı olarak izah edeceklerdir diye düşünüyorum. Bu raporun içinde öngörülen veya söylenilenler düzenlenerek yeni gönderim yapıldığı zaman bu rapora atıfta bulunma imkanımız olmuyor değil mi hocam? En baştan süreç işliyor. Doğru mu?

8) IPv6'da yapılan testlerle ilgili bilmem gereken ek bir şey var mı hocam? IPv4 kullanan masum geliştirici olarak  Blush Tongue Smile  

9) PAServer kurulumu ve macOS üzerinde yapılacak tüm işlemlerle ilgili olarak dikkat etmemi önereceğiniz ek bir husus var mı?


Saygı ve sevgilerimle.

İlginiz ve katkılarınız için çok teşekkür ederim Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye Ol
{ talk is cheap show me the code. }
Cevapla

Konuyu Paylaş : facebook gplus twitter



Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Uygulama arka plana geçince gelen hata abdullahcetinel 3 443 16-08-2018, Saat: 23:40
Son Yorum: apachi2006
  Login olmadan, Kullanıcıyı Tespit Etme narkotik 5 416 31-05-2018, Saat: 16:40
Son Yorum: barisatalay
  Test amaçlı android uygulaması çalışması h.k cinarbil 11 437 10-05-2018, Saat: 15:55
Son Yorum: engerex
Question uygulama açılırken bekletmesi ? BY-HAYALET 5 316 07-05-2018, Saat: 16:40
Son Yorum: BY-HAYALET
Question uygulama imzalama işlemi BY-HAYALET 24 1.218 01-05-2018, Saat: 14:50
Son Yorum: BY-HAYALET



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi