Konuyu Paylaş : facebook gplus twitter

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 4/5 - 1 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Label OnClick, kodu çalıştırmıyor
#1
Merhabalar, Android için Label OnClick eventi istenenleri gerçekleştirmiyor. Nette aradığımda pek birşey bulamadım ya yanlış yerlerde arıyorum veya böyle bir sorun yok benim atladığım bir yer var? XE 8 de de böyleydi Seattle da da aynı şekilde. Yardımcı olursanız sevinirim, teşekkürler.
Cevapla
#2
Merhaba,
Label'in HitTest özelliğini True yapın.
While true do; Hayat döngüsü, kısır değildir! Yapılan bir yanlış, o döngünün dışına çıkmanızı sağlayacaktır.
WWW
Cevapla
#3
(07-10-2016, Saat: 20:43)Fesih ARSLAN Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye OlMerhaba,
Label'in HitTest özelliğini True yapın.

Çok Teşekkürler, niye böyle default geliyor anlamadım. Sorunum çözüldü sayenizde.
Cevapla
#4
Merhaba,
FMX henüz yeni bir yapı olduğundan, bilindik klasik özelliklere nazaran farklılıklar göstermektedir.
Bunlar cross-platformun gerekleri gibi görünüyor.  FMX'in nesneleri iç içe yerleştirme (nested) özelliği kapsamında eklendiğini düşünüyorum.
Zamanla yapıya aşina oldukça bu tip küçük ayrıntılar, can sıkmaz, aksine daha da zevkli hal alır. 
(Bir Reklam: "Yeni Bir Kaynak, bu tip durumlarda can simidimiz olacaktır." Yeni sloganım  Smile )

(07-10-2016, Saat: 20:56)10.Köy Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye OlÇok Teşekkürler, niye böyle default geliyor anlamadım. Sorunum çözüldü sayenizde.

HitTest özelliği bir çok nesne de varsayılan olarak True değerine sahiptir. Daha sık (tıklanabilir) kullanılan kontrollerde (Button, Image, Switch vb.) True değerine sahiptir. Çok az kontrolde False'tur.

(07-10-2016, Saat: 20:29)10.Köy Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye OlMerhabalar, Android için Label OnClick eventi istenenleri gerçekleştirmiyor. Nette aradığımda pek birşey bulamadım ya yanlış yerlerde arıyorum veya böyle bir sorun yok benim atladığım bir yer var? XE 8 de de böyleydi Seattle da da aynı şekilde. Yardımcı olursanız sevinirim, teşekkürler.

Tecrübeme dayanarak söylüyorum;
aradığınız şeyi açık kaynaklardan bulamıyorsanız, emin olun ya çok kolay bir işlemdir. Yada sık kullanılmayan bir durumdur.
Aksi durumda  çözüm arayanların sayısı arttıkça, çözümler ve alternatifler de o oranda artmakta (arz-talep) ve aranılan bilgi ve çözüme daha çabuk ulaşılmaktadır.  Blush

İyi çalışmalar.
While true do; Hayat döngüsü, kısır değildir! Yapılan bir yanlış, o döngünün dışına çıkmanızı sağlayacaktır.
WWW
Cevapla
#5
Neden böyle bir property eklenmiş maksat ne olabilir ?
Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye Ol
Kuvvete dayanamayan adalet aciz, 
Adalete dayanamayan kuvvet zalimdir.
WWW
Cevapla
#6
(08-10-2016, Saat: 10:13)yhackup Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye OlNeden böyle bir property eklenmiş maksat ne olabilir ?

"FMX'in nesneleri iç içe yerleştirme (nested) özelliği kapsamında eklendiğini düşünüyorum. " demiştim.

Örnek vermek gerekirse;
Üst üste yerleştirilmiş (özelikkle grafik/vektörel işlemlerde= Oyun, Animasyon, TPath çizimleri gibi) bir çok objeniz olduğunu düşünün ve en üstteki objenin transparan özelliğinin %50 olduğunu varsayalım. Yani alt kısımda kalan objeyi yarı saydam olarak görebiliyoruz. Kullanıcının üstte kalan (transparan olan) objeye değil de onun altında görünen bir nesneye tıklanması gerektiği bir çok durum ortaya çıkmaktadır. 

Gerçek bir olay ile nitelendirerek sormuş olduğunuz soruya açıklık getirmek istiyorum.

Örneğin; 

Sniper veya Sinek Öldürücü ile Böcek Öldürme Oyunu; 
Ekranda bir mercek/Sinek Öldürücü dolaştırıyorsunuz ve bu transparan daire içinde dolaşan küçük böcekleri ezmek istiyorsunuz. Böceğe ateş ettiğinizde yada dokunduğunuzda en üste olan ve transparan olan merceği tıklamış olacaksınız. Yani böceğin tıklanma olayı gerçekleşmediğinden, ölmeyecektir. Bu durumda merceğin HitTest özelliği False, Böceklerin HitTest özelliği True olursa; Mercek tıklanma olayı pas geçilir (Bu da yeni Literatür. Hep siz mi yeni bir literatür oluşturacaksınız. Bknz: Linkleri Görebilmeniz İçin Giriş yap veya Üye Ol  Smile ) yalnızca böcekler tıklanabilir.
While true do; Hayat döngüsü, kısır değildir! Yapılan bir yanlış, o döngünün dışına çıkmanızı sağlayacaktır.
WWW
Cevapla
#7
@yhackup
Örnek vermek gerekirse;
Bir nesneyi tıklayıp taşıyacaksan veya onmousemove ile mousun koordinatlarını alacaksan üzerindeki nesneler üzerine mouse gelince  bu olaylara  engel olur. İşte burada üzerindeki nesneleri hittest false yaparsan görünürlükleri değişmez ama mouse bu nesneleri değil altındaki nesneyi görür.

Şöylede diyebiliriz.
Başkan adayları John Kerry ve George W. Bush. Ekranda görülen 2 buton var. Biri Busha diğeri Kerrye oy vermek için. Ama Kerrye oy verme butonunun altında bir buton daha var ve bu butonda Busha oy vermek için. Kerrynin butonunun hittest özelliğini arada false yapıp seçmenin alttaki Bush butonuna tıklamasını sağlayabilirsin. Ekranda sadece "Oy verme işleminiz başarılı" yazısı çıkarsa tamamdır bu iş Smile

Şunun farklı versiyonu :




Ağlarsa kablosuz ağlar, gerisi yerel ağlar...
Cevapla

Konuyu Paylaş : facebook gplus twitter



Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  redeem kodu rahim@kirazyazilim.com 0 95 27-11-2017, Saat: 18:34
Son Yorum: rahim@kirazyazilim.com
  label, panel vb nesnelerin renk seçenekleri 10.Köy 10 4.604 16-08-2016, Saat: 08:49
Son Yorum: Fesih ARSLAN



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi