Delphi Can
Uzay gemisi oyunu - Baskı Önizleme

+- Delphi Can (https://www.delphican.com)
+-- Forum: Delphi (https://www.delphican.com/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Genel Programlama (https://www.delphican.com/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Konu Başlığı: Uzay gemisi oyunu (/showthread.php?tid=1106)



Uzay gemisi oyunu - brs - 24-06-2017

Merhaba;

Kendi çapımda farklı platformlar için oyun yapıyorum, (şimdilik görsellik kötü) Katıldığım nokta ise Rectangle1 ve Rectangle2 kullanarak yıldızların içinde gidiyormuş durumu yaratmaya çalışıyorum, fakat animasyonun biri bitip diğeri başladığında göze hoş gelmeyen bir zıplama oluşuyor bu durumu nasıl aşabilirim?

Dosya

procedure TForm1.FloatAnimation1Finish(Sender: TObject);
begin
  RectangleYildiz1.Visible := False;
  FloatAnimation1.Enabled := False;
  RectangleYildiz2.Visible := True;
  FloatAnimation2.Enabled := True;
end;

procedure TForm1.FloatAnimation2Finish(Sender: TObject);
begin
  RectangleYildiz2.Visible := False;
  FloatAnimation2.Enabled := False;
  RectangleYildiz1.Visible := True;
  FloatAnimation1.Enabled := True;
end;



Uzay gemisi oyunu - masteryoda - 27-06-2017

aklıma flapy bird oyunu geldi örnek iki resim var sağdan sola doğru kayıyor resimler birinci resim sola doğru kayarken ikinci resim sağdan görünmeye başlıyor ikinci resim ekrana tam geldiğinde birinci resmin left değeri ekranın widh değeri oluyor

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
Width:=150;
Height:=150;
Image1.Left:=0;
Image1.Top:=0;
Image1.Width:=150;
Image1.Height:=150;
Image2.Width:=150;
Image2.Height:=150;
Image2.Left:=Image1.Width;
Image2.Top:=0;

end;

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);

begin
   Image1.Left:=Image1.Left-1;
   Image2.Left:=Image2.Left-1;
end;
böyle bir şeyler işini görürmü?


Uzay gemisi oyunu - brs - 27-06-2017

Bu olayı kafada tasarladım ama daha henüz denemedim, bir ImageList kullanıp içinde 10 larca resim ekleyip, bir birini takip eden resimler yani (devamlılığı olan) ve bu resimler sırayla ekrana gelecek.

Bu arada boyut ne olur bilemiyorum.