(31-01-2018, Saat: 03:41)Dostk Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.
Bu programın piyasada emsali yok gibi, başka bir kuruma da satıp ikinci kez satma olasılığım da yok.
Adamların ne istediğini çok iyi biliyorum sürekli içi içeyiz.
Ek iş olarak yapacağım fakat gecemi gündüzümü ve bir çok şeyden ödün vererek bitireceğim. tek sıkıntım fiyatlandırma.
Müşteriniz ile iyi diyalog halinde olmanız, onların iyi bir "stackholder"(paydaş) olduğunu, yani ortaya çıkan üründen fayda kazanacak kişi/kurum arasında yer aldığını gösteriyor. Onların ihtiyaçlarını görüyor olmanız, o ihtiyaçları doğru analiz ederek araştırma/analiz maliyetlerinizi minimum düzeye düşürüp tüm maliyeti geliştirmeye alırsanız, fiyatlandırmada iki tarafta zararlı çıkmaz.
Neticede onlara özel ve alpha-beta testleri doğrudan onların üzerinde kullanılacak. Fiyat-Performans ürünü olmasını sağlamak için yapmanız gereken şey;
Bedel gördüğünüz şeyi yerine getirmek için
ürün kalitesi ve
sağlayacağınız hizmete vereceğiniz oranlar etkili olacaktır. (%70-80 ürün, %30-20 hizmet ideal görülen orandır.)
Eğer hizmet oranınız artış gösterecekse maliyetiniz ona göre şekillenmeli.
Sorunlarını doğru tespit etmiş olmanız sizin bu işteki rekabet düzeyinizi arttırıyor. Ancak unutmamalıyız ki, bazen ortaya iş çıktıktan sonra, hatta teslimden sonra bile yeni istek, hatta hiç alemlerinde olmayan şeyleri talep etme gibi huyları var bu sektöre iş yaptıranların. Kimse 3+1 ev aldıktan sonra bir oda daha ekleyelim diyemez
(veya bir balkon daha ekleyelim diyemez), kimse 3 ekmek aldıktan sonra 4 olsun diyemez
(tekrar 1 tane alır). Bir mobilya bile alırken sipariş kalemleri yazılı olarak yapılıyor. Bunları verip şunu alacağım diyorlar. Ancak bizim sektörde her şey değişkenlik gösteriyor.
Vurgulu vurgulu söylemek gerekirse her şeyi
yazılı hale getirebildiğiniz kadar getirin. İleride yaşanabilecek her türlü ihtilaf durumunda sizi kurtaracak olan o yazılı belgeler olacaktır. Kaynak kodun hakları, telifleri, geliştirmeye devam edilip edilmeyeceği, fix price (sabit ücret) anlaşmanın üstüne kapsam değişikliği, hiç gündemde olmayan modül ve geliştirmeler, bu geliştirmelere isteyeceğiniz ücretin olup olmaması gibi birçok mesele bulunuyor.
Yıllık olarak devir, altyapının ayakta tutulması, yaşanacak donanımsal sorunlara karşı vereceğiniz destek, yeni gelecek personele bu yazılımın eğitiminin kurum içinden mi yoksa sizin tarafınızdan mı verileceği, kullanıcı bazlı lisanslama yada firmaya sınırsız lisanslama stratejisi, her yıl periyodik destek, güncelleme, geliştirme anlaşması olup olmayacağı, farklı konumlarda çalışabilir olup olmadığı, iki gün sonra başka birisi çıkıp ben bunu istiyorum dediğinde imtiyaz sahibinin kim olacağı, ürün size ait, onlar sadece kullanım hakkını mı satın alıyor yoksa tüm telif onlara mı ait oluyor, bu meseleleri oldukça net hale getirmenizi tavsiye ederim.