Merhaba.
Bir başka yönü de ben ekleyeyim, bu forumda göreceğiniz mevzuat okur yazarı her yazılımcının rahatlıkla yapabileceği bir muhasebe yazılımı paketini bir KOBİ ( Küçük ve Orta Boyutlu İşletme ) için 5,000.00 TL'ye veriyorsanız bir Kuruma aynı yazılım paketini 1,000,000.00 TL'ye verirsiniz. (Örnek Likom GUSTO) Hedef kitleye özel değişkenlik gösteriyorken fiyat vermek kolay değil.
Size olan emek maliyetini, başında mesai harcadığınız/harcayacağınız saat üzerinden hesaplarsanız beklentinizin ne olacağına ulaşırsınız. Böylece piyasa fiyatlarına göre ne kadar geri adım atacaksınız veya olmayan özellikler getirerek fark yaratacaksınız bunun kararını verirsiniz.
Son kullanıcı için ilan edeceğiniz tarife olarak ise en temel fiyatlandırma metodu, baz fiyat verip bunun kullanıcı sayısı üzerinden yukarıda bahsettiğim dilediğiniz hangisi ise ilgili rakamlara ulaşacak katsayılar belirlemekten geçer.
Önce projenizi modüllere bölersiniz, sonra bunlara kullanıcı sayısı üzerinden fiyatlar belirlesiniz,
birleşip Voltran'ı oluşturduğunda size yukarıda beklenen fiyat çıkar.