Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kartezyen koordinat sistemi
#1
Question 
Merhaba,

Firemonkeyde Imagede kartezyen koordinat sistemi kullanmak mümkün mü?

kartezyen.jpg
Cevapla
#2
Mümkün. Firemonkey olmadan da normal bitmap işlemleriyle rahatlıkla yapılabiliyor.

Bellekteki bir bitmap üzerinde orijin noktası belirtilerek 1 ölçekli görüntü oluşturulur.

Ama soruda resimdeki görüntüyü üretmek mi yoksa koordinat sistemini manipüle etmek mi istediğin anlaşılmıyor.
Cevapla
#3
O zaman tüm grafik programlarında olduğu üzere
SCALE.Y = -1 yaparsan görüntü ters çevrilir.

Tabi başka şeyler de ters çevrilir ama çözülmesi zor değil.
Cevapla
#4
çizimi yapacağınız nesnenin neresini orijin noktası olarak kullanmak istiyorsanız hesaplamalarınızı da o noktaya göre yaparsınız. Bu sizin hangi köşeyi veya hepsinin tam ortasını orjin olarak belirlemeniz ile alakalı bir durum.
YouTube Delphi Tips
"Yaşlanarak değil, yaşayarak tecrübe kazanılır. Zaman insanları değil, armutları olgunlaştırır" Peyami Safa
WWW
Cevapla
#5
Kısaca VCL'deki şu durumu FMX ile yapmak istiyorum :

VCL koordinat sistemi ve koordinat merkezini değiştirme
http://www.delphican.com/showthread.php?tid=3117
Cevapla
#6
Merhaba

Başlığı izlerken şöyle bir bakış açısı sunmak istedim. 

Algoritma dediğimiz şeyin özü ekranda gördüğünü ve/veya değerler dizisini yazılım katmanında formülize edip son kullanıcıya sunum yapmaktır. 

Bu motto olarak paylaştığım illüzyon/sihir ilişkisidir. 

Size bir soru yazayım :

Git diyemem, kal diyemem 
Sen goncasın, gül diyemem 
Çok severim söyleyemem 
Sorma güzel ne olursun. . . 

Dizelerinde sevdiğine şairin 
söyleyemediği(dile getiremedîği) şeylerin 
sayısı x, sevdiğini benzettîğî şey sayısı y 
olduğuna göre aşağıdaki ifadelerden 
hangisi tam sayıdır? 

Bu soru tipi için ortamı mı şiire evirirsiniz yoksa şiiri mi sayısallaştırırsınız? Tabii ki ikincisi. Sizin ortamın koordinat sistemi manipülasyonu fikrini buradaki ortamı şiire çevirme çabası gibi gördüm. 

x ve y için gerçek offset değerleri sizde saklıdır. Son kullanıcıya görmesini istediğiniz x ve y offseti sunmaktan çekinmeyin. sizin için x 0'dan başlar n'de biter.  Son kullanıcı için bu değerlerden 10 çıkartıp -10 ... n-10  olarak sunarsınız. 

Grafik olayında da ortamı değil kendi algoritmamızı kurup son kullanıcıya aksi gibi bir illüzyon yaratmak daha doğrudur düşüncemi paylaşıyorum .
Saygılarımla
Muharrem ARMAN

guplouajuixjzfm15eqb.gif
Cevapla
#7
@mrmarman ve @uparlayan Cevaplarınız için teşekkürler. Bahsettiğim olay bir kaç satır kodla VCL'de mümkün hale geliyor. FMX'te de böyle bir imkan varsa neden ilgili her satırda ufakta olsa bu formülü kullanmak zorunda kalayım? Anlaşılan yok görünüyor : )

(06-01-2019, Saat: 21:44)ssahinoglu Adlı Kullanıcıdan Alıntı: O zaman tüm grafik programlarında olduğu üzere
SCALE.Y = -1 yaparsan görüntü ters çevrilir.

Tabi başka şeyler de ters çevrilir ama çözülmesi zor değil.

Teşekkürler @ssahinoglu Bunu uygularsam nesnede Y ekseninde aynalandığı için seninde bahsettiğin gibi nesneyle ilgili Y'de zıt tepkiler oluşuyor. Aşılmayacak şey değil gibi.

Her iki durumda da şuan öngöremediğim sorunlarla karşılaşmam muhtemel. Her ikisini de deneyip uygulayacağım.

Cevaplar için teşekkürler.
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Ios iyzico ödeme sistemi arsl01 5 1.144 14-01-2022, Saat: 11:04
Son Yorum: arsl01



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi