Yorumları: 225
Konuları: 41
Kayıt Tarihi: 10-11-2018
Aktif Kullandığınız Delphi Sürümü:
Rep Puanı: 392
Acemi
Multi platformda bileşenlerin bazı özellikleri yok mu ben mi yanlış yapıyorum. Örneğin bir label , panel, text bileşenlerine arka plan rengi vermek istediğimde özelliklerinde color sekmesinin olmadığını gördüm. Peki arkaplan rengi nasıl vereceğiz ?
Yorumları: 152
Konuları: 11
Kayıt Tarihi: 04-08-2016
Rep Puanı: 333
Acemi
Ilk bende çok şaşırdım. Örneğin label rengi verememek çok garibime gitti sanırım alışkanlık. FMX labeli transparan bir nesne olarak sabitlemis. Örneğin rectangle nesnesine istediğiniz gibi renk verip label ile etiketlememiz isteniyor.
Yorumları: 225
Konuları: 41
Kayıt Tarihi: 10-11-2018
Aktif Kullandığınız Delphi Sürümü:
Rep Puanı: 392
Acemi
Evet ama bu çok kötü bir durum, bileşenlerde arka plan rengi en çok ihtiyaç olan şeylerden biri. Eğer gerçekten yoksa çok saçma olmuş..
Yorumları: 225
Konuları: 41
Kayıt Tarihi: 10-11-2018
Aktif Kullandığınız Delphi Sürümü:
Rep Puanı: 392
Acemi
Dediğiniz gibi inceledim araştırdım. Gördüm ki kod ile renk değiştirmek vcl ye göre epey zahmetli.
Yorumları: 1.660
Konuları: 20
Kayıt Tarihi: 05-08-2016
Aktif Kullandığınız Delphi Sürümü:
Rep Puanı: 18.981
Üstad
Cümlenizde vazgeçme sinyali gördüm, başkaları da peşin hükme kapılmasın diye kayıtsız kalamadım.
VCL'de çözebildiğiniz ve/veya yazılım hazırladığınız hedef kitlenizin beğenisi/alışkanlığı -ki doğru analiz yaptığınızı varsayarak- dikkate aldığınızda size kolay gelen yol en konforlu olandır.
Şanslısınız, yeni sürüm Delphi kurma ihtiyacınızda sona gelmişsiniz. (pek bir ironik oldu)
Yenilikler zor diye kapısından dönmeyin, çok az zahmetle aşabilirsiniz. Yarın Android dünyasında hep böyle olacak. Bunu da hep göz önünde bulundurun.
Saygılarımla
Muharrem ARMAN
Yorumları: 231
Konuları: 12
Kayıt Tarihi: 06-07-2018
Aktif Kullandığınız Delphi Sürümü:
Rep Puanı: 1.178
Programcı
Grafik ekranlarında dokular GPU üzerinden işleniyor. Renkler ve görüntü döşemeleri bu dokular üzerinden yapılıyor. Ve her doku için grafik kartının belleği kullanılıyor.
Yani her kullandığınız renk özelliği için grafik kartının belleğini işgal etmek yanlış olur. Böylelikle kullanacağınız kadar STİLL / DOKU vs tanımlarsınız ve bunları FİLL gibi özelliklere atarsınız.
Aslında alışınca pratik bir yöntem gibi geliyor.