Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bazı cihazlarda uygulamanın kapanması
#1
Daha önceki konularımda bir oyun yaptığımdan bahsetmiştim. Bu oyuna yeni bir güncelleme getirdim. Bazı cihazlarda sorunsuz olarak çalışmasına rağmen bazı uygulamalarda %80lerde kapanma oluyor. Tekrar tekrar girildiğinde o sayfalarda kapanmıyor ilerleyen yerlerde kapanıyor. Daha çok eski telefonlarda yaşanıyor bu sorun. Cihazların genelinde hiçbir sorun yok ama benden mi kaynaklanıyor veya Api seviyesini/android seviyesini mi yükselterek düzeltebilirim. Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.


Uygulamayı merak eden ya da test etmek isteyen varsa 
bit.ly/mustefilatun veya Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
linklerinden ulaşabilir.
Herhangi bir reklam ve ücretlendirme yoktur.
Cevapla
#2
Hocam uygulamada veritabanı mı kullandınız ?
veritabanı kullanmadıysanız cümleleri nereden çekiyorsunuz ?
Hayat bakış açına göredir ; Baktığında gördüğün görmeni istedikleridir...
Cevapla
#3
(01-08-2019, Saat: 07:29)QepnS Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.Daha önceki konularımda bir oyun yaptığımdan bahsetmiştim. Bu oyuna yeni bir güncelleme getirdim. Bazı cihazlarda sorunsuz olarak çalışmasına rağmen bazı uygulamalarda %80lerde kapanma oluyor. Tekrar tekrar girildiğinde o sayfalarda kapanmıyor ilerleyen yerlerde kapanıyor. Daha çok eski telefonlarda yaşanıyor bu sorun. Cihazların genelinde hiçbir sorun yok ama benden mi kaynaklanıyor veya Api seviyesini/android seviyesini mi yükselterek düzeltebilirim. Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.


Uygulamayı merak eden ya da test etmek isteyen varsa 
bit.ly/mustefilatun veya Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
linklerinden ulaşabilir.
Herhangi bir reklam ve ücretlendirme yoktur.

Bana, hafıza sızıntısı olabileceği ihtimalini düşündürdü.
Mal sahibi, mülk sahibi
Hani bunun ilk sahibi ?
Mal da yalan mülk de yalan
Var biraz da sen oyalan...
WWW
Cevapla
#4
Programınızı test ettim takılıyor ve 40mb (Oyle bir oyun için 40 mb çok değilmi) beni sorum uygulamaya ne gömdünüz, text yazılarını nereden çağırıyorsunuz bunları öğrendiğimiz zaman yardımcı olabiliriz.
Muharrem ARSLAN
Cevapla
#5
Buttonlar üzerinden text olarak duruyor. Boyut nedeni çoğu müziklerden kaynaklanıyor.

Yazılar buttonlar da duruyor. Müzikler uygulamaya gömülü. Daha önce veritabanı hatalarından 2 kere uygulamayı baştan yapmak zorunda kaldığım için tekrar veritabanı denemedim açıkçası.
Cevapla
#6
(01-08-2019, Saat: 09:46)QepnS Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.Buttonlar üzerinden text olarak duruyor. Boyut nedeni çoğu müziklerden kaynaklanıyor.

Yazılar buttonlar da duruyor. Müzikler uygulamaya gömülü. Daha önce veritabanı hatalarından 2 kere uygulamayı baştan yapmak zorunda kaldığım için tekrar veritabanı denemedim açıkçası.


  1. Uzak bir sunucuda/hosting içerisinde müzikler barındırılır ve hoşgeldiniz ekranında müzikler cihazda kontrol edilir eğer yoksa indirilir ve oyun başlatılır bu şekilde müzik yükünden kurtulmuş oluruz.
  2. Bunları fotoğraflar içinde gerçekleştirebilirsin. Cihazdan resimleri indirdikten sonra çağırabilirsin.
  3. Yazılar butonlarda duruyorsa o zaman her geçiş için farklı bir button ve korkarım ki her geçiş için bir form mevcut. Böyle bir durumda performans kaybı olacaktır. Bir adet form oluşturup yazıları bir alanda depolayın ve onları çağırın. Veritabanı olmak zorunda değil kendinizin oluşturmuş olduğu bir text tabanlı data dosyası da olabilir.
  4. %80'de takılmasının sebebi yukarıdaki 3 madde giderilince otomatikman gidecektir. Eğer el ile bu tip nesneleri oluşturduysanız @Tuğrul HELVACI üstat'ın dediği gibi hafıza sızıntısı olabilir. 
  5. Veritabanı bağlanmalı mı? Zorunluluk değil. Kendiniz text tabanlı bir dosya sistemi oluşturabilirsiniz. 
  6. Eski telefonlarda işletim sisteminin versiyonundan kaynaklı veya sistem gereksinimden olabilir. Yeterli bellek kalmadığı için oyun kendini atıyor olabilir. Runtime üzerinden değilde IDE üzerinden create edilen her nesne bölümler geçtikçe bellekte kalıyor ve bir süre sonra bellek yetersiz kalıp oyun düşüyor. 
  7. Birçok nesneyi runtime aşamasında create edin. Bunları free etmeyi ve bellek yönetimini iyi derecede yaparsanız sorun yaşayacağınızı zannetmiyorum.
İyi çalışmalar.
Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
Cevapla
#7
(01-08-2019, Saat: 11:34)Halil Han Badem Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
(01-08-2019, Saat: 09:46)QepnS Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.Buttonlar üzerinden text olarak duruyor. Boyut nedeni çoğu müziklerden kaynaklanıyor.

Yazılar buttonlar da duruyor. Müzikler uygulamaya gömülü. Daha önce veritabanı hatalarından 2 kere uygulamayı baştan yapmak zorunda kaldığım için tekrar veritabanı denemedim açıkçası.


  1. Uzak bir sunucuda/hosting içerisinde müzikler barındırılır ve hoşgeldiniz ekranında müzikler cihazda kontrol edilir eğer yoksa indirilir ve oyun başlatılır bu şekilde müzik yükünden kurtulmuş oluruz.
  2. Bunları fotoğraflar içinde gerçekleştirebilirsin. Cihazdan resimleri indirdikten sonra çağırabilirsin.
  3. Yazılar butonlarda duruyorsa o zaman her geçiş için farklı bir button ve korkarım ki her geçiş için bir forum mevcut. Böyle bir durumda performans kaybı olacaktır. Bir adet form oluşturup yazıları bir alanda depolayın ve onları çağırın. Veritabanı olmak zorunda değil kendinizin oluşturmuş olduğu bir text tabanlı data dosyası da olabilir.
  4. %80'de takılmasının sebebi yukarıdaki 3 madde giderilince otomatikman gidecektir. Eğer el ile bu tip nesneleri oluşturduysanız @Tuğrul HELVACI üstat'ın dediği gibi hafıza sızıntısı olabilir. 
  5. Veritabanı bağlanmalı mı? Zorunluluk değil. Kendiniz text tabanlı bir dosya sistemi oluşturabilirsiniz. 
  6. Eski telefonlarda işletim sisteminin versiyonundan kaynaklı veya sistem gereksinimden olabilir. Yeterli bellek kalmadığı için oyun kendini atıyor olabilir. Runtime üzerinden değilde IDE üzerinden create edilen her nesne bölümler geçtikçe bellekte kalıyor ve bir süre sonra bellek yetersiz kalıp oyun düşüyor. 
  7. Birçok nesneyi runtime aşamasında create edin. Bunları free etmeyi ve bellek yönetimini iyi derecede yaparsanız sorun yaşayacağınızı zannetmiyorum.
İyi çalışmalar.

Teşekkür ederim. Birkaçını tahmin etmiştim. Dediklerinizi dikkate alacağım sağolun. Fakat verdiğiniz 1. maddeye dair bir fikrim yok. İlk defa duydum hatta
Cevapla
#8
(01-08-2019, Saat: 11:44)QepnS Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
(01-08-2019, Saat: 11:34)Halil Han Badem Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
  1. Uzak bir sunucuda/hosting içerisinde müzikler barındırılır ve hoşgeldiniz ekranında müzikler cihazda kontrol edilir eğer yoksa indirilir ve oyun başlatılır bu şekilde müzik yükünden kurtulmuş oluruz.
  2. Bunları fotoğraflar içinde gerçekleştirebilirsin. Cihazdan resimleri indirdikten sonra çağırabilirsin.
  3. Yazılar butonlarda duruyorsa o zaman her geçiş için farklı bir button ve korkarım ki her geçiş için bir forum mevcut. Böyle bir durumda performans kaybı olacaktır. Bir adet form oluşturup yazıları bir alanda depolayın ve onları çağırın. Veritabanı olmak zorunda değil kendinizin oluşturmuş olduğu bir text tabanlı data dosyası da olabilir.
  4. %80'de takılmasının sebebi yukarıdaki 3 madde giderilince otomatikman gidecektir. Eğer el ile bu tip nesneleri oluşturduysanız @Tuğrul HELVACI üstat'ın dediği gibi hafıza sızıntısı olabilir. 
  5. Veritabanı bağlanmalı mı? Zorunluluk değil. Kendiniz text tabanlı bir dosya sistemi oluşturabilirsiniz. 
  6. Eski telefonlarda işletim sisteminin versiyonundan kaynaklı veya sistem gereksinimden olabilir. Yeterli bellek kalmadığı için oyun kendini atıyor olabilir. Runtime üzerinden değilde IDE üzerinden create edilen her nesne bölümler geçtikçe bellekte kalıyor ve bir süre sonra bellek yetersiz kalıp oyun düşüyor. 
  7. Birçok nesneyi runtime aşamasında create edin. Bunları free etmeyi ve bellek yönetimini iyi derecede yaparsanız sorun yaşayacağınızı zannetmiyorum.
İyi çalışmalar.

Teşekkür ederim. Birkaçını tahmin etmiştim. Dediklerinizi dikkate alacağım sağolun. Fakat verdiğiniz 1. maddeye dair bir fikrim yok. İlk defa duydum hatta

Maalesef Delphi'de mobil uygulama geliştirirken karşılaşılan bu tür sorunlar çok zorlayıcı. Programın bir cihazda hata vermeyip başka bir cihazda hata vermesi çok korkutucu. Yanlışlık programcıdan kaynaklanıyor olsa bile her programı tüm cihazlarda veya Android'in tüm sürümlerinde test etme olanağımız yok.
WWW
Cevapla
#9
(01-08-2019, Saat: 16:50)csunguray Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
(01-08-2019, Saat: 11:44)QepnS Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.Teşekkür ederim. Birkaçını tahmin etmiştim. Dediklerinizi dikkate alacağım sağolun. Fakat verdiğiniz 1. maddeye dair bir fikrim yok. İlk defa duydum hatta

Maalesef Delphi'de mobil uygulama geliştirirken karşılaşılan bu tür sorunlar çok zorlayıcı. Programın bir cihazda hata vermeyip başka bir cihazda hata vermesi çok korkutucu. Yanlışlık programcıdan kaynaklanıyor olsa bile her programı tüm cihazlarda veya Android'in tüm sürümlerinde test etme olanağımız yok.

Açıkçası delphiyi artık bırakmam gerektiğine karar verdiğim bir gün oldu. Başka işlerim için kullandığım farklı bir programın SDK sürümünden dolayı delphi'nin bütün ayarlarının bozulması. Boş bir form çıktısı alsak bile 15 mb'dan başlaması alakasız hataları ve son olarak 64 bit desteğinin de 6 ay sonra gelecek olması delphiden tamamiyle soğuttu.
Cevapla
#10
(01-08-2019, Saat: 19:40)QepnS Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
(01-08-2019, Saat: 16:50)csunguray Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.Maalesef Delphi'de mobil uygulama geliştirirken karşılaşılan bu tür sorunlar çok zorlayıcı. Programın bir cihazda hata vermeyip başka bir cihazda hata vermesi çok korkutucu. Yanlışlık programcıdan kaynaklanıyor olsa bile her programı tüm cihazlarda veya Android'in tüm sürümlerinde test etme olanağımız yok.

Açıkçası delphiyi artık bırakmam gerektiğine karar verdiğim bir gün oldu. Başka işlerim için kullandığım farklı bir programın SDK sürümünden dolayı delphi'nin bütün ayarlarının bozulması. Boş bir form çıktısı alsak bile 15 mb'dan başlaması alakasız hataları ve son olarak 64 bit desteğinin de 6 ay sonra gelecek olması delphiden tamamiyle soğuttu.

Boş formun 15 MB vermesinde anormallik var. Son sürümü indirip (gerçi sunucularda öldü soğumamak elde değil) android SDK'ların ise en son versiyonunu indirip temiz bir kurulum yapın ve öyle deneyin. 

64 bit konusu bana da çok saçma geliyor. Bakalım hayırlısı artık Smile
Linkleri Görebilmeniz İçin Üye Olmanız Gerekiyor. Üye Olabilmek İçin Lütfen Buraya Tıklayınız.
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Apple Store - Uygulamanın Açılışta Kırılması Fesih ARSLAN 12 1.395 09-06-2019, Saat: 21:21
Son Yorum: nguzeller
  ios tarafında sqlite uygulamanın veri tabanına başka yazılımla erişebilir miyim. pro_imaj 5 588 18-01-2019, Saat: 18:13
Son Yorum: pro_imaj
  Uygulamanın tamamına müzik gömmek QepnS 4 920 06-07-2018, Saat: 23:23
Son Yorum: Halil Han Badem
  Uygulamanın otomatik olarak devreye girmesi brs 19 7.830 13-02-2018, Saat: 09:38
Son Yorum: gonulali
  Delhpi Firemonkey Uygulama Kapanması MhmtKtly48 3 1.428 21-03-2017, Saat: 08:02
Son Yorum: Fesih ARSLAN



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi