Öncelikle tebrik ediyorum ve çalışmalarının devamını diliyorum kardeşim.
Materyal tasarım için tasarım disiplinlerini bir incelemeni isterim.
https://material.io/guidelines/ Bu link üzerinden sırasıyla ilerleyerek devam et.
Şimdi gelelim görülen eksik ve fazla yanlara;
1) Öncelikle gölgeli tasarımlar standart ölçekli uygulamalarda kullanılacağı için çok tavsiye edilmez. Benim çözünürlüğüm 2560x1080. Etrafımda gördüğüm aynı çözünürlük kullanıcısı çok fazla. 1600x1080, 1440x900, 1366x768 gibi kullanıcıların genel tercihlerini göz önüne alarak, tüm bu çözünürlüklere desteğinin olması gerekir. 800x600 olarak eski klasik 4 birim kare tasarımlardan uzak kalmalısın.
2) Kullanıcı ile aranda bir samimiyet olur. Ötekileştirme veya saygıdan gelen bir mesafe bariyeri olmaz. "Siz" değildir, "Sen"dir. Yukarıdaki linkte bunun detaylı izahı var ancak doğrudan bu yazıyı okuyanların ulaşması için; Kullanıcı ile uygulama arasında ikili bir diyalog oluşturmak, hem kullanıcının benimsemesi açısından hemde kendisini yabancı hissetmemesi açısından çok önemlidir. "Lütfen bilgilerinizi kontrol ediniz" ile "Lütfen bilgilerini kontrol et" arasındaki ciddiyet farkı hem samimiyeti hemde güveni etkiler.
3) Font tercihlerini doğru yapmalısın. Eğer uygulamada görsel olarak png formatında bir başlık bilgisi kullanmıyorsan, son kullanıcının bilgisayarına özel seçtiğin fontun kurulumunu sağlamalısın. Aksi takdirde senin önünde çok güzel duran görüntü, kullanıcıda Tahoma'ya döndüğü zaman hapı yuttun demektir.
4) Kalınlık-incelik hususunda tipografi alanındaki örnek çalışmaları incele. Genel kanaat oturacaktır. Yine linkte bununla ilgili hususlar yer alıyor.
5) Gölgeli butonlar göz yorar. Bunu 365 günün en az 300 günü kullanacak kişiye yapmak işkence etmek olacaktır. Mümkün mertebe göz yormadan, sade, alışılageldik hale getirmek (kullanıcının uygulamaya) sadakatini arttıracaktır.
6) Büyük inputlar. Kullanıcı adını veritabanında maksimum 20-30 arasında tanıtıyorsak, verdiğimiz inputun maksimum 35 karakter sığacak halde olması gerekir. Uzun uzadı görüntüler rahatsızlık oluşturur.
7) Özelleştirilen her tasarım için özelleştirilemeyen komponentler baş belası olur. TEdit için çerçeve ve biçim değişikliği gerekiyor. Veya bir TRectangle içine alıp kusurlarını örtmeye çalışmalısın.
8) Sağ ve sol oklar soldaki bilgi kutucuğunu değiştirecekse bunu kutucuğun üzerine yada kutucuğun sağına soluna yerleştir ki nerelere hükmedeceğini kullanıcı gözü ile algılasın.
9) Renk seçiminde 3 ana renk seç. Bu renkler ile tüm projeyi çıkart. Birbirine yakın veya tam zıt, kombin renkler olabilir. Bununla ilgili de uyumlu renkler öneren çok site var. Hex kodlarına kadar veriyorlar. Burada kahverengi, yeşil, pembe ve siyah bulunuyor. Unutmadan; uygulamanın genelinde bir TLabel için renk belirlemesi yaparsan, her yerde aynı standartları kullanmaya özen göster. Kullanıcı uygulamanın bir kısmına alışırsa diğer modüller ve özellikler için kafa yormaz elini otomatik gider. Bu açıdan kullanılan bilgi cümleleri ve başlıklarının standartlığı çok önemlidir.
10) Radius kullanılan komponentler olacaksa geneline yaymaya çalış. Kare/köşeli bir tasarım olacaksa da butonlar dahi köşeli olsun. Bu da linkte izah ediliyor.
Başlangıç için çok başarılı bir çalışma. Ellerine sağlık.