Merhaba,
OrangeUI kullanan arkadaşların FMX tarafında işini kolaylaştıran şeyler neler? Paylaşırsanız FMX native bileşenleri veya kodlamaları ile kıyaslamalarını yapıp farklarına bakalım.
Bu konuda yazılacak çok şey var, ufaktan başlayayım.
En önemli özelliklerinden biri bir bileşen sınıfının tasarımsal özelliklerini bir style bileşene aktarabilmesi ve style'ın aynı tip bileşenlere uygulanabilmesi.
Örneğin;
Bir Label style'ı olan TSkinLabelDefaultMaterial'ı istediğiniz özellikleri atadıktan sonra tüm label'lar bu özelliğe sahip olsun gibi bir atama yapabiliyorsunuz.
Bu özellik doğal FMXObject'te (stylename) var fakat bu kadar esnek ve kolay değil.
(20-10-2025, Saat: 11:21)RAD Coder Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Bu konuda yazılacak çok şey var, ufaktan başlayayım.
En önemli özelliklerinden biri bir bileşen sınıfının tasarımsal özelliklerini bir style bileşene aktarabilmesi ve style'ın aynı tip bileşenlere uygulanabilmesi.
Örneğin;
Bir Label style'ı olan TSkinLabelDefaultMaterial'ı istediğiniz özellikleri atadıktan sonra tüm label'lar bu özelliğe sahip olsun gibi bir atama yapabiliyorsunuz.
Bu özellik doğal FMXObject'te (stylename) var fakat bu kadar esnek ve kolay değil.
Ne kadar çok şey o kadar iyi olacaktır.
Teşekkür ederim hocam paylaştığınız için. Üçüncü parti bileşenlere gerek kalmadan görsel açıdan hemen hemen her problemi çözecek bir yapı kuruyorum. Kurulumsuz ve direkt FMX tüm platformlarda tema destekli bileşen seti hazırlıyorum.
Şimdlik yaptıklarım ;
1- Buzlu cam efekti (istediğiniz alanda kullanılabilir)
2- Switch
3- Checkbox
4- Button
5- Trackbar
6- Memo
7- Edit
Aklınıza gelen varsa sizlerde ekleyin. Böylece yapabilirsem onları da yapar eklerim.
@
Mr.X hocam yukarıda saydığınız 7 maddenin form üzerindeki görüntülerini paylaşabilirmisiniz.
(20-10-2025, Saat: 11:55)Mr.X Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Şimdlik yaptıklarım ;
1- Buzlu cam efekti (istediğiniz alanda kullanılabilir)
2- Switch
3- Checkbox
4- Button
5- Trackbar
6- Memo
7- Edit
Aklınıza gelen varsa sizlerde ekleyin. Böylece yapabilirsem onları da yapar eklerim.
Bu müthiş bir haber.
Çalışmalarında başarılar diliyorum ve dört gözle test etmeyi bekliyorum.
Olmazsa olmazlar;
1- Toast mesaj
2- ListView
3- Slide menu
4- Popup (Callout) menu
5- Localization (belkide en önemlisi, mobilde birden fazla dil seçeneği hep istenen bir durum)
6- Lokal ayarlar ve cihaz bilgisini barındıran çok kapsamlı olmayan bir non-visual bileşen (para birimi, binlik ayıraç, klasör ayıracı, tarih ayıracı, cihaz UUID vb.)
Ben de kendi çapımda ufak bir şeyler yaptım.
Kendi projelerimde kullanıyorum.
[
attachment=2985]
(20-10-2025, Saat: 14:29)frmman Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]@Mr.X hocam yukarıda saydığınız 7 maddenin form üzerindeki görüntülerini paylaşabilirmisiniz.
Akşam ilk fırsatta paylaşayım hocam.
(20-10-2025, Saat: 14:32)RAD Coder Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Bu müthiş bir haber.
Çalışmalarında başarılar diliyorum ve dört gözle test etmeyi bekliyorum.
Olmazsa olmazlar;
1- Toast mesaj
2- ListView
3- Slide menu
4- Popup (Callout) menu
5- Localization (belkide en önemlisi, mobilde birden fazla dil seçeneği hep istenen bir durum)
6- Lokal ayarlar ve cihaz bilgisini barındıran çok kapsamlı olmayan bir non-visual bileşen (para birimi, binlik ayıraç, klasör ayıracı, tarih ayıracı, cihaz UUID vb.)
Ben de kendi çapımda ufak bir şeyler yaptım.
Kendi projelerimde kullanıyorum.
Çok teşekkür ederim hocam.
Yapacağım bileşenler sistem API'lerinden bağımsız tamamen native delphi bileşenleri ile olacak. O yüzden her platform için aynı tasarıma sahip olacağız ve herhangi bir sınır olmayacağı için saydıklarınızı rahatlıkla yapabiliriz. Hepsini ekleyeceğim. Önceliğim Listbox bileşeni içerisinde yüzbinlerce modern görünümlü item listeleyebilmek olacak. Çok testler gerçekleştirdim oldukça performanslı olduğunu fark ettim. Delphi 13 ile birlikte de standart Tanimation'dan vazgeçip cihaz düzeyinde animasyonlara geçtiklerini fark edince de müthiş oldu.
Dil desteği ban da gerek olmuştu ve kendim geliştirmiştim. Geliştirdiğim bir kaç yazılımda yıllardır kullanıyorum onu da ekleyeceğim. Json temelli oldukça performanslı çalışan bir sistem.
Hepsi Frame temelli olacak. FMX için vazgeçilmez olan o müthiş yapı ile

Merhaba,
Alt yapısını hazırlamakta olduğum için şimdilik görsel bileşen bu kadar ile sınırlı. Tema desteğini de ekleyip yayınlamak istedim. Dün o yüzden paylaşamadım.
Bu seti hazırlama amacım FMX geliştiricilerinin hiçbir ekstra özellik ayarı ile uğraşmadan sürükle-bırak ile istediğini elde etmesini sağlamak. Bileşenlere sadece ne yapması gerektiğini yazmak veya hangi verileri göstermesi gerekiyorsa sadece o verilerin bileşene sunulup işlemi yapmasını sağlamak. Ebatlar, renkler, animasyonlar ve diğer bir araya getirilerek oluşturulacak olan her şeyi hazır halde sunmayı amaçlıyorum. Yayına hazır hale getirdiğimde Forumda paylaşacağım. Herkes tarafından desteklenebilir bir set olduğu için en büyük bileşen ekosistemini hep birlikte oluşturabilme imkanına sahip olacağız.
Yapıda değişiklik olsa veya olmasa bile seti kullanacak arkadaşları birer son kullanıcı olarak gördüğümden dolayı minimum uğraş gerektirecek şekilde hazırlıyorum.
Parça parça anlatıyorum ama yayınladığımda daha detaylı kılavuz hazırlayacağım.
Uses alanına ;
ComponentViewAssistant
Kendi renklerinizi tanımlamanız ve bunun otomatik tüm sistem geneline uygulanması için yazılması gereken kod sadece bu şekilde ;
const
ThemePalettes: array[TMrxThemes] of TThemePalette = (
(Background: $FFA2AADB;
Font: $FF222831;
Triggered: $FF898AC4;
Untriggered: $FFDDE6ED;
Default: $FFF5F5F5),
(Background: $FF082032;
Font: $FFEEEEEE;
Triggered: $FF1B1A55;
Untriggered: $FF9290C3;
Default: $FF535C91),
(Background: $FF393E46;
Font: $FFEEEEEE;
Triggered: $FF2C394B;
Untriggered: $FF787A91;
Default: $FF393E46)
);
ve buna bir isim verip Enum tip olarak tutulan alana virgül atıp yazmak ;
type
TMrxThemes = (xLight, xDark, xCustom);
TEdit : İmageList destekli
TMemo : Başlık ve autoSize destekli
Gerisini yapı halledecektir. Ve sonuç;
[
attachment=2987]
[
attachment=2986]