13-12-2016, Saat: 18:34
Yazdığım bir uygulama için "kayan yazı" ile ilgili bir şeyler yazacağım yakın bir zamanda. Bazı testler yaptım VCL ve FMX üzerinde, ancak performanslarından pek de memnun kalmadım. Bu neden ile DirectX kullanarak geliştireceğim. Dolayısı ile verilen bir metni parse etmem gerekecek. Kendime ait bir takım komut setleri oluşturma ve bu komut setleri ile kayacak olan yazıyı formatlı bir şekilde ekranda göstererek kaydırmak istiyorum. Sizlerden bu komut seti ile alakalı fikirlerinizi rica ediyorum.
Bir kaç örnek vereyim:
Bir kaç örnek vereyim:
- Bütün komutlar </e> ile biter. (e = End)
- <b>...</e> arası metin Bold olur.
- <i>...</e> arası metin Italic olur.
- <u>...</e> arası metin Underline olur.
- <a>...</e> arası bir link olarak değerlendirilir.
- <p="c:\test.png></e> belirtilen path'deki resmi yükler ve kayan yazıya ekler. (p = Picture)
- <r="ResourceName"></e> belirtilen ResourceName isimli resource dosyasını yükler ve kayan yazıya ekler. (Tabii resource bir görsel olmalıdır) (r = Resource)
- <fs=24>...</e> arasındaki metnin font boyutu 24 olarak ayarlanır. (fs = Font Size)
- <fn="Gabriola">...</e> arasındaki metnin font adı "Gabriola" olarak ayarlanır. (fn = Font Name)
Mal sahibi, mülk sahibi
Hani bunun ilk sahibi ?
Mal da yalan mülk de yalan
Var biraz da sen oyalan...
Hani bunun ilk sahibi ?
Mal da yalan mülk de yalan
Var biraz da sen oyalan...