Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Giderler için ne yapayım?
#1
Merhaba;
İş yerinin giderlerini (muhasebe ücretleri, kira, elektrik, su gibi) nasıl kayıt etmeliyim hatta bunların master tablosu olmalımı nasıl olmalı. Stok tablosuna kaydetmek saçma sapan olur. Siz nasıl yapıyorsunuz ufak bi yol gösterir misiniz.
Dosyalarınızı kendi bulutunuza yedekleyin. Yandex Disk

Eyvallah..
Cevapla
#2
Merhaba.
Ben gelir gider işlemlerini kasa hesabında tutuyorum. Gelir ve Gider işlemleri için birer tablo kullanıyorum. Kasa geliri veya gideri eklerken ilgili kartta lookupla gelir gider gruplarını çağırıp kaydettiriyorum. Bu zamana kadar bir sıkıntı yaşamadım.
Bazen daha ileriye ulaşmak için bir kaç adım geri gitmek mecburidir. Çünkü en ileri sıçrayışlar iki adım geriden başlar.
Cevapla
#3
(26-10-2019, Saat: 21:26)Aktolgali Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Merhaba;
İş yerinin giderlerini (muhasebe ücretleri, kira, elektrik, su gibi) nasıl kayıt etmeliyim hatta bunların master tablosu olmalımı nasıl olmalı. Stok tablosuna kaydetmek saçma sapan olur. Siz nasıl yapıyorsunuz ufak bi yol gösterir misiniz.

Merhaba,
Kasa tablosu mevcut değil mi? Giriş-Çıkışları kontrol ettiğiniz bir tablonun muhakkak olması lazım zaten halihazırda. 
İşlem türü olarak "Çıkış", işlem açıklaması olarak "kira" seçeneği ile doldurduğunuzda kolayca kayıt yapabilirsiniz. 
Demek istediğim; şu anki uygulamanızda zaten stoktan çıkış/giriş gibi satışları kontrol ettiğiniz bir tablo bulunmaktadır.
Tablo alanlarında işlem türü, işlem açıklaması gibi bir bölümün var olduğunu varsaydığımızda dediğim gibi bir kayıt tutabilirsiniz. 
Eğer yoksa ve bunu başka tablo ile yapmak istiyorsanız; giderler için bir tablo açabilirsiniz. Bu tabloya gerekli kayıtları gerçekleştirirsiniz.
Kendi düşüncem yeni bir tablo açmak yerine varolan tablodan kayıtları ayırabilecek bir değişkene(işlem türü gibi.) sahip olmanız.
İyi çalışmalar.
Yazılım Topluluğumuz -> Tıklayın
Kişisel Tanıtım Sitem -> Tıklayın
19 y/o, sadece öğrenmeye odaklanmış, insancık..
WWW
Cevapla
#4
(26-10-2019, Saat: 21:45)ihalilcoban Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Merhaba.
Ben gelir gider işlemlerini kasa hesabında tutuyorum. Gelir ve Gider işlemleri için birer tablo kullanıyorum. Kasa geliri veya gideri eklerken ilgili kartta lookupla gelir gider gruplarını çağırıp kaydettiriyorum. Bu zamana kadar bir sıkıntı yaşamadım.

@ihalilcoban  nasıl yani, kasaya satışlardan gelenler+alımlara ödenenleri girdik ama ürünlerin hepsi stokta kayıtlı, elektrik, su sanki işlem gören stok gibi mi işlemeliyim.

Tablo yapılarını yazabilirmisin

(26-10-2019, Saat: 21:48)Halil Han Badem Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(26-10-2019, Saat: 21:26)Aktolgali Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Merhaba;
İş yerinin giderlerini (muhasebe ücretleri, kira, elektrik, su gibi) nasıl kayıt etmeliyim hatta bunların master tablosu olmalımı nasıl olmalı. Stok tablosuna kaydetmek saçma sapan olur. Siz nasıl yapıyorsunuz ufak bi yol gösterir misiniz.

Merhaba,
Kasa tablosu mevcut değil mi? Giriş-Çıkışları kontrol ettiğiniz bir tablonun muhakkak olması lazım zaten halihazırda. 
İşlem türü olarak "Çıkış", işlem açıklaması olarak "kira" seçeneği ile doldurduğunuzda kolayca kayıt yapabilirsiniz. 
Demek istediğim; şu anki uygulamanızda zaten stoktan çıkış/giriş gibi satışları kontrol ettiğiniz bir tablo bulunmaktadır.
Tablo alanlarında işlem türü, işlem açıklaması gibi bir bölümün var olduğunu varsaydığımızda dediğim gibi bir kayıt tutabilirsiniz. 
Eğer yoksa ve bunu başka tablo ile yapmak istiyorsanız; giderler için bir tablo açabilirsiniz. Bu tabloya gerekli kayıtları gerçekleştirirsiniz.
Kendi düşüncem yeni bir tablo açmak yerine varolan tablodan kayıtları ayırabilecek bir değişkene(işlem türü gibi.) sahip olmanız.
İyi çalışmalar.
@Halil Han Badem  aslında doğru yöntem bu ama benim kurduğum yapıya göre kasa kayıtlarında da cari_id alanı var dolayısıyla cari seçmek gerekiyor dolayısıyla bazı yapısal zorluklar baş gösteriyor. Onun için farklı bir yöntem bulabilirmiyim diye bakınıyorum.
Dosyalarınızı kendi bulutunuza yedekleyin. Yandex Disk

Eyvallah..
Cevapla
#5
Merhaba.
Gelir ve Gider için ayrı birer tablo oluşturup ilgili alanları eklemelisin (Elektrik, su, internet vb). Stok tablosu gibi düşünebilirsin ki bir nevi gelir ve gider grupları için stok oluşturmuş oluyorsun. Tek farkı adet artır azalt olayına girmiyorsun. Parasal olarak giren çıkan her işlem kasada olmak zorunda olduğu için Stok, Gelir, Gider fark etmez ilgili her işlem kasaya artı ya da eksi yazılır.
Bazen daha ileriye ulaşmak için bir kaç adım geri gitmek mecburidir. Çünkü en ileri sıçrayışlar iki adım geriden başlar.
Cevapla
#6
(26-10-2019, Saat: 21:51)Aktolgali Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(26-10-2019, Saat: 21:45)ihalilcoban Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Merhaba.
Ben gelir gider işlemlerini kasa hesabında tutuyorum. Gelir ve Gider işlemleri için birer tablo kullanıyorum. Kasa geliri veya gideri eklerken ilgili kartta lookupla gelir gider gruplarını çağırıp kaydettiriyorum. Bu zamana kadar bir sıkıntı yaşamadım.

@ihalilcoban  nasıl yani, kasaya satışlardan gelenler+alımlara ödenenleri girdik ama ürünlerin hepsi stokta kayıtlı, elektrik, su sanki işlem gören stok gibi mi işlemeliyim.

Tablo yapılarını yazabilirmisin

(26-10-2019, Saat: 21:48)Halil Han Badem Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Merhaba,
Kasa tablosu mevcut değil mi? Giriş-Çıkışları kontrol ettiğiniz bir tablonun muhakkak olması lazım zaten halihazırda. 
İşlem türü olarak "Çıkış", işlem açıklaması olarak "kira" seçeneği ile doldurduğunuzda kolayca kayıt yapabilirsiniz. 
Demek istediğim; şu anki uygulamanızda zaten stoktan çıkış/giriş gibi satışları kontrol ettiğiniz bir tablo bulunmaktadır.
Tablo alanlarında işlem türü, işlem açıklaması gibi bir bölümün var olduğunu varsaydığımızda dediğim gibi bir kayıt tutabilirsiniz. 
Eğer yoksa ve bunu başka tablo ile yapmak istiyorsanız; giderler için bir tablo açabilirsiniz. Bu tabloya gerekli kayıtları gerçekleştirirsiniz.
Kendi düşüncem yeni bir tablo açmak yerine varolan tablodan kayıtları ayırabilecek bir değişkene(işlem türü gibi.) sahip olmanız.
İyi çalışmalar.
@Halil Han Badem  aslında doğru yöntem bu ama benim kurduğum yapıya göre kasa kayıtlarında da cari_id alanı var dolayısıyla cari seçmek gerekiyor dolayısıyla bazı yapısal zorluklar baş gösteriyor. Onun için farklı bir yöntem bulabilirmiyim diye bakınıyorum.

Default bir cari kaydı ile çözülebilir aslında.
Yazılım Topluluğumuz -> Tıklayın
Kişisel Tanıtım Sitem -> Tıklayın
19 y/o, sadece öğrenmeye odaklanmış, insancık..
WWW
Cevapla
#7
(26-10-2019, Saat: 22:13)Halil Han Badem Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(26-10-2019, Saat: 21:51)Aktolgali Adlı Kullanıcıdan Alıntı: @ihalilcoban  nasıl yani, kasaya satışlardan gelenler+alımlara ödenenleri girdik ama ürünlerin hepsi stokta kayıtlı, elektrik, su sanki işlem gören stok gibi mi işlemeliyim.

Tablo yapılarını yazabilirmisin

@Halil Han Badem  aslında doğru yöntem bu ama benim kurduğum yapıya göre kasa kayıtlarında da cari_id alanı var dolayısıyla cari seçmek gerekiyor dolayısıyla bazı yapısal zorluklar baş gösteriyor. Onun için farklı bir yöntem bulabilirmiyim diye bakınıyorum.

Default bir cari kaydı ile çözülebilir aslında.

@Halil Han Badem aslında bir cari kaydı düşündüm ama müşteri kayıtlarda yanlışlıkla bu cari kaydını seçer mi acaba diye takılıyorum.
Dosyalarınızı kendi bulutunuza yedekleyin. Yandex Disk

Eyvallah..
Cevapla
#8
(26-10-2019, Saat: 22:17)Aktolgali Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(26-10-2019, Saat: 22:13)Halil Han Badem Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Default bir cari kaydı ile çözülebilir aslında.

@Halil Han Badem aslında bir cari kaydı düşündüm ama müşteri kayıtlarda yanlışlıkla bu cari kaydını seçer mi acaba diye takılıyorum.

Kasa kaydı için ayrı bir ekran olduğunda, cari seçeneği olmayacak zaten. Sadece default carinin ID'sini alırsınız. Standart stok giriş/çıkışta ise SELECT sorgunuzda NOT ekleyip default cariyi listelemezseniz sorun ortadan kalkar.
Yazılım Topluluğumuz -> Tıklayın
Kişisel Tanıtım Sitem -> Tıklayın
19 y/o, sadece öğrenmeye odaklanmış, insancık..
WWW
Cevapla
#9
Gider veya masraf denilen şey bir SATIN ALMA dır. Bu durumda her gider işlemi için bir satınalma (veya gider) faturası düzenlenmesi gerekir. Bu faturanın düzenlenebilmesi için her gider kalemi için stok kartları tablosunda bir kayıt açılması gerekir. Bunları ayırt etmek için stok kartının türüne gider veya hizmet şeklinde işaretler konulabilir. Bazı ticari programlarda "hizmet tanımı" veya "gider tanımı" şeklindeki tanımlamalar bana çok saçma gelmektedir. Gider tanımlarını stok kartları içerisinde açmak ve gider işlemlerini fatura tablosunda "Gider faturası" şekilnde bir tür belirleyip işlemek bana göre en doğru yöntemdir. Raporlaması da çok kolaydır. İleride rapor alırken faturalı giderlerim, faturasız giderlerim şeklinde farklı tablolardan bilgi toplayıp birleştirme yapmak zorunda kalmazsınız. Basitçe ifade edemiyorsanız yeterince anlamamışsınız demektir. Gider işleminin de baitçe ifadesi böyledir.
WWW
Cevapla
#10
(27-10-2019, Saat: 12:26)csunguray Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Gider veya masraf denilen şey bir SATIN ALMA dır. Bu durumda her gider işlemi için bir satınalma (veya gider) faturası düzenlenmesi gerekir. Bu faturanın düzenlenebilmesi için her gider kalemi için stok kartları tablosunda bir kayıt açılması gerekir. Bunları ayırt etmek için stok kartının türüne gider veya hizmet şeklinde işaretler konulabilir. Bazı ticari programlarda "hizmet tanımı" veya "gider tanımı" şeklindeki tanımlamalar bana çok saçma gelmektedir. Gider tanımlarını stok kartları içerisinde açmak ve gider işlemlerini fatura tablosunda "Gider faturası" şekilnde bir tür belirleyip işlemek bana göre en doğru yöntemdir. Raporlaması da çok kolaydır. İleride rapor alırken faturalı giderlerim, faturasız giderlerim şeklinde farklı tablolardan bilgi toplayıp birleştirme yapmak zorunda kalmazsınız. Basitçe ifade edemiyorsanız yeterince anlamamışsınız demektir. Gider işleminin de baitçe ifadesi böyledir.

@csunguray teşekkür ederim hocam.Çok net anladım. Ben farklı düşünüyormuşum demekki. Ben masraf veya giderleri stok olarak eklemek istemiyordum dolayısıyla farklı bir yapı kurmuştum. Bu yol gösteriminizden sonra sizin dediğiniz gibi yapılandıracağım.
Dosyalarınızı kendi bulutunuza yedekleyin. Yandex Disk

Eyvallah..
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Visual Studio Code kullanıcıları için Firebird Eklentisi rmzgenius 2 749 31-05-2019, Saat: 10:32
Son Yorum: edo
  Yeni Başlayanlar İçin Firebird Kurulumu ve Delphi FireDAC Ayarları DelphiCanR 18 6.161 12-09-2018, Saat: 11:54
Son Yorum: rmzgenius
  FireBird veritabanı ile çalışanlar için IBExpert tavsiyyesi BlackHawk 5 2.234 30-04-2018, Saat: 09:44
Son Yorum: boreas



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi