Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turbo Pascal ile Programlama
#1
Merhabalar,
Bilgisayar programcısı değilim, bu sebeple ileri seviye programlama bilgisine sahip de değilim. Bakanlığın belirlediği ve aşağıda sıraladığım kazanımları sağlamak üzere “Bilgisayar Bilimleri Dersi” vermekteyim.
1. Dijital vatandaş olarak teknolojik kavramları, sistemleri ve işlemleri iyi anlayan bireyler olmalarını,
 2. Bilişim teknolojilerini etkili ve amacına uygun kullanmalarını,
3. İnternet tabanlı servislere erişmelerini, bu servisleri araştırmalarını ve kullanmalarını,
4. Bilgisayar bilimine ilişkin genel bir anlayış ve teknik birikim oluşturmalarını,
5. Problem çözme ve bilgi işlemsel düşünme becerileri edinme ve geliştirmelerini,
6. Akıl yürütme sürecini takip edebilmelerini ve değerlendirmelerini,
7. Öğrenme sürecinin bir parçası olarak iş birliği içinde çalışma becerisi edinmelerini, sosyal ortamlardan faydalanmalarını ve öğrendiklerini paylaşmalarını,
8. İnternet ortamında öğrenme fırsatları aramalarını,
9. Algoritma tasarımına ilişkin anlayış geliştirerek sözel ve görsel olarak ifade etmelerini,
10. Problem çözmek için değişken, atama, sıralı mantık, karar yapısı, döngü ve fonksiyon yapılarını kullanmalarını,
11. Problemleri çözmek için uygun programlama yaklaşımını seçmelerini ve uygulamalarını,
12. Programlama konusunda teknik birikim oluşturmalarını.
Görüldüğü üzere dersin amacı konu hakkında hiç bilgisi bulunmayanlara fikir edindirebilmektir. Problem çözme, bilgi işlemsel düşünme ve akıl yürütme becerilerini geliştirmek hangi meslekle uğraşırsa uğraşsın kişinin ufkunu açacak, olayları analiz etme becerisini geliştirecektir. Kanaatimce dersi asıl amacı programcı yetiştirmekten ziyade budur. Bütün bunlar programlama dili kullanılmadan akış diyagramları ve sahte kod ile anlatılmaktadır. [Kur iki de Python dili var ama bu, bu dersin ön koşul olduğu ayrı bir ders]. Öğrencilerin, sahte kod ile hazırlanan çalışmaları yürütme olanaklarının olmadığı malum, hâlbuki bir editör üzerinde çalışma yaparlarsa yaptıkları çalışmaları yürütebileceklerdir.
Sizce; akış diyagramları ve sahte kod algoritmaları yerine doğrudan Turbo Pascal editörü üzerinden konu anlatımı yapsam öğrencileri açısından daha faydalı olur mu?
Cevapla
#2
(22-12-2020, Saat: 20:21)Ahmet+ Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Merhabalar,
Bilgisayar programcısı değilim, bu sebeple ileri seviye programlama bilgisine sahip de değilim. Bakanlığın belirlediği ve aşağıda sıraladığım kazanımları sağlamak üzere “Bilgisayar Bilimleri Dersi” vermekteyim.
1. Dijital vatandaş olarak teknolojik kavramları, sistemleri ve işlemleri iyi anlayan bireyler olmalarını,
 2. Bilişim teknolojilerini etkili ve amacına uygun kullanmalarını,
3. İnternet tabanlı servislere erişmelerini, bu servisleri araştırmalarını ve kullanmalarını,
4. Bilgisayar bilimine ilişkin genel bir anlayış ve teknik birikim oluşturmalarını,
5. Problem çözme ve bilgi işlemsel düşünme becerileri edinme ve geliştirmelerini,
6. Akıl yürütme sürecini takip edebilmelerini ve değerlendirmelerini,
7. Öğrenme sürecinin bir parçası olarak iş birliği içinde çalışma becerisi edinmelerini, sosyal ortamlardan faydalanmalarını ve öğrendiklerini paylaşmalarını,
8. İnternet ortamında öğrenme fırsatları aramalarını,
9. Algoritma tasarımına ilişkin anlayış geliştirerek sözel ve görsel olarak ifade etmelerini,
10. Problem çözmek için değişken, atama, sıralı mantık, karar yapısı, döngü ve fonksiyon yapılarını kullanmalarını,
11. Problemleri çözmek için uygun programlama yaklaşımını seçmelerini ve uygulamalarını,
12. Programlama konusunda teknik birikim oluşturmalarını.
Görüldüğü üzere dersin amacı konu hakkında hiç bilgisi bulunmayanlara fikir edindirebilmektir. Problem çözme, bilgi işlemsel düşünme ve akıl yürütme becerilerini geliştirmek hangi meslekle uğraşırsa uğraşsın kişinin ufkunu açacak, olayları analiz etme becerisini geliştirecektir. Kanaatimce dersi asıl amacı programcı yetiştirmekten ziyade budur. Bütün bunlar programlama dili kullanılmadan akış diyagramları ve sahte kod ile anlatılmaktadır. [Kur iki de Python dili var ama bu, bu dersin ön koşul olduğu ayrı bir ders]. Öğrencilerin, sahte kod ile hazırlanan çalışmaları yürütme olanaklarının olmadığı malum, hâlbuki bir editör üzerinde çalışma yaparlarsa yaptıkları çalışmaları yürütebileceklerdir.
Sizce; akış diyagramları ve sahte kod algoritmaları yerine doğrudan Turbo Pascal editörü üzerinden konu anlatımı yapsam öğrencileri açısından daha faydalı olur mu?

Turbo Pascal değil de Turbo C daha mantıklı. Gerçi Turbo C ile Turbo Pascal neredeyse aynıdırlar ama en azından C'ye de başlamışlar olurlar. Günümüzdeki bir çok güncel dil, C varyantıdır.
Turbo C ya da Turbo Pascal öğrenmeleri onlara bir değer katmaz sadece algoritma öğreniminde bir araç olarak kullanabilirsiniz. Ben yıllardır Pascal tabanlı olan Delphi'yi kullanmama rağmen 1993 yılında yazılım dünyasına Turbo C ile başladım ve ileri seviyede C bilen birisiyim. C'yi gerçekten bilen birisi diğer bir çok dili de kolayca çözebilir.
Turbo C'nin çok eski bir editörü vardır aynı editörü Turbo Pascal da kullanır ama çok zevklidir Turbo C/Pascal.
Ama gerçekçi olmak gerekirse aynı algoritma öğretme işini Python ile de yapabilirsiniz, hem güncel bir dil de öğretmiş olursunuz, en doğrusu bence bu. Hem algoritma hem de güncel bir dilin temellerini alır öğrenciler.
Cevapla
#3
Turbo Pascal DOS tabanlıydı. Eğer bunu kast ediyorsanız 64 bit Windowslarda zaten çalışmaz. Yok Windows tabanlı bir Pascal demek istediyseniz olabilir. Ben şahsen DOS tabanlı yazılımları bu saatten sonra anlatılmasının fayda değil zarar vereceği kanısındayım. Ben 1986 da yazılım öğrendiğimde DOS ve Turbo Pascal vardı. Bütün alt yapımız bunun üzerineydi. Daha sonra Windows 3.1 ile başlayan ve ardından Win95 ile devam eden Bilgisayar dünyası bizi epey zorlamıştı. O yüzden mümkün olduğunca yeni teknolojilerden başlayın derim.
Cevapla
#4
Bir zamanlar Delphi ile yazılan Dev-Pascal ve Dev-C++ vardı. Şimdi Embarcadero sponsorluğunda Embarcadero Dev-C++ adıyla ücretsiz güncel IDE sunulmaya başlanmış.  Belki ilgisini çeken birileri olur. GCC tabanlı derleyicileri destekliyormuş.

https://www.embarcadero.com/free-tools/dev-cpp

image.png
Cevapla
#5
Python dili gösterebilirsiniz diyecektim ama zaten bir sonraki ders Python dili içeriyormuş. Bu nedenle ilk defa bu işe başlayacak kişiler için Turbo Pascal , Turbo C gibi çok eskilerde kalmış araçların uygun olmadığını düşünüyorum. Daha düzgün bir görünüme sahip modern ideler olabilir.

Algoritma öğretme açısından pascal çok güzel ve kolay bir dildir. Zaten geliştirilme amacı da programlamayı daha kolay öğretmektir. C biraz öğrenme açısından zor bir dildir.

Lazarus ya da Delphi Comminity Edition gibi ücretsiz bir araçla pascal üzerinden algoritma dersi verilebilir. Hem böyle görsellik falan olunca , yazdığının karşılığını anında görünce öğrencileri de öğrenme konusunda teşvik edici olur diye düşünüyorum.
WWW
Cevapla
#6
bu dersin python öncesi verilecek bir ders olmasını farketmemişim.
turbo c ile turbo pascal arasında 3 fark vardır geri kalan her şey nerdeyse aynıdır (1. begin end ve {}, 2.büyük küçük harf duyarlılığı, 3.indeks 1den ve 0dan başlama farkı), neyse konu bu değil zaten.

eğer amacınız turbo pascal/c öğretmekse bunu yapmayın derim ama amacınız algoritma öğretmek ve bu ide'yi sadece araç olarak kullanacağım diyorsanız belki olabilir çünkü günümüz idelerine göre sade bir ide ve öğrenci doğrudan kodlara odaklanabilir ama yıl olmuş bilmem kaç, yine de güncel bir ide kullanın derim, o eski idede copy paste için bile takla atmanız gerekiyor.
ama turbo pascal'ın yeni bir idede uyarlaması varsa neden olmasın.
Cevapla
#7
(22-12-2020, Saat: 20:21)Ahmet+ Adlı Kullanıcıdan Alıntı: ...
Görüldüğü üzere dersin amacı konu hakkında hiç bilgisi bulunmayanlara fikir edindirebilmektir. Problem çözme, bilgi işlemsel düşünme ve akıl yürütme becerilerini geliştirmek hangi meslekle uğraşırsa uğraşsın kişinin ufkunu açacak, olayları analiz etme becerisini geliştirecektir. Kanaatimce dersi asıl amacı programcı yetiştirmekten ziyade budur. Bütün bunlar programlama dili kullanılmadan akış diyagramları ve sahte kod ile anlatılmaktadır. [Kur iki de Python dili var ama bu, bu dersin ön koşul olduğu ayrı bir ders]. Öğrencilerin, sahte kod ile hazırlanan çalışmaları yürütme olanaklarının olmadığı malum, hâlbuki bir editör üzerinde çalışma yaparlarsa yaptıkları çalışmaları yürütebileceklerdir.
Sizce; akış diyagramları ve sahte kod algoritmaları yerine doğrudan Turbo Pascal editörü üzerinden konu anlatımı yapsam öğrencileri açısından daha faydalı olur mu?

Selamlar,
Turbo Pascal ya da Turbo C çok eski, onların yerine yenilerini kullanın, en azından Delphi 7'yi, ayrıca bunların yanısıra Lazarus çok iyi bir seçim olur. Bunu söylerken Python'ın sonraki kurda anlatılacağını varsayarak söylüyorum, yoksa önce yorumlayıcılı dilleri (interpreted) anlatmak daha kolaydır.

Akış diyagramlarına gelince;
Algoritma dendiğinde ilk akla gelmesi gereken şey akış diyagramıdır. Çocuklara mutlak bu düşünme sistematiğinin verilmesi gerekir. Bu, yazılım dilinden bağımsızdır. Haliyle sahte kod (pseudo code) öğretilmesi de önemlidir. Çünkü sahte kod, çocuklara kendi dillerinde öğretilecektir (en azından ben öyle biliyorum), haliyle çocuklara, bilgisayarın o ne istiyorsa onu yapacağını anlatmanın en kolay yoludur diye düşünüyorum. Ayrıca kolay bir yazılım diliyle, bunu uygulamalı yapmak ta bu bilgiyi pekiştirecek ve elle tutulabilir hale getirecektir. 

Başarılar dilerim, umarım bu çabalar sonuç verir de ülkemizin yeni nesilleri, bizden daha başarılı işlere imza atarlar.
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi