Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 4/5 - 1 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Component was introduced in an ancestor form - Hatası Neden Kaynaklanıyor?
#1
Selamün Aleyküm;

Rad Studio 10.1 Berlin sürümünde herhangi bir bileşen ekleyip bu bileşeni silmeye, adını değiştirmeye vs. kalktığımızda şu resimlerdeki gibi hata iletileri alıyorum:
ancestor1.png
ancestor2.png

Görünümü Android Phone'dan Master kısmına aldığımda bu sefer bu tür işlemleri yapabiliyorum. Lakin bu işi görünüm (View) kısmını değiştirmeden direk Phone görünümünde bu tür (silme, ad değiştirme vs.) işlemleri nasıl yapabilirim?
Teşekkürler.
Cevapla
#2
Firemonkey ve tasarımı konusunda fazla ilgili ve bilgili değilim ama, normalde bu tarz hataları inherited formlarda alırsınız. Bir form tasarlayıp üzerine bir kaç bileşen atıp, bu formdan türeyen başka bir form oluşturur iseniz, yeni oluşan formun üzerinden ilgili componentleri silemediğinizi; silmeye kalktığınızda benzer bir hatayı aldığınızı gözlemleyebilirsiniz. Silemezsiniz çünkü, ana formdan türeyen bir formun üzerindesiniz. Tabii bu genel bir durum, Firemonkey mobil tasarımı hakkında bilgisi olan arkadaşlar benden daha fazla yardımcı olabilirler sanıyorum.
Mal sahibi, mülk sahibi
Hani bunun ilk sahibi ?
Mal da yalan mülk de yalan
Var biraz da sen oyalan...
WWW
Cevapla
#3
Aleyküm Selam İbrahim Bey,

Tuğrul hocam ile hem fikir olduğumu belirterek, Mobil Platformun (Çapraz platform ) tasarım prensibi hakkında kısaca bilgi vermeye çalışayım.
Delphi Mobil platform (FMX) yapısını, web site proje mantığına benzetebiliriz. 
Yeni bir web site projesi oluşturduğunuzda her sayfada görünecek menü ve objeleri Master olarak belirler ve bunların oluşturulacak diğer sayfalarda da görünmesini sağlarsınız. Bir nevi sayfa şablonu oluşturursunuz ve bu şablon sayfadan yeni sayfalar türettiğinizde varsayılan olarak temel sayfanın özelliklerini devralır. Temel sayfada yer alan nesneler bu yeni sayfada da görünür duruma gelir.

FireMonkey (Multi-Device Application ) projelerinin, temel  görünümü (view ) de Master'dır. 
Bundaki asıl amaç tek bir formda ortak tasarım yapmaktır. Bu tasarım yeni form yapıları veya yeni cihaz çözünürlüklerinde temel alınır ve hepsinde yerleştirmiş olduğunuz nesne ve kodlar ortak olarak görünür ve çalışır.
Master görünümde silme ve ekleme yapılabilir. 
Diğer görünümlerde silme yapılamaz yalnızca ekleme yapılabilir.
Master görünümde eklediğiniz bir nesnenin diğer platformda olmasını istemiyorsanız. O platforma has olarak visible özelliğini false yapabilirsiniz.

Bir Reklam  Smile
Hazırlamakta olduğum kaynaktan (Tüm Platformlar için Uygulama Geliştirme) bir alıntı: Adlı Kullanıcıdan Alıntı:2j199nm.jpg
Cevapla
#4
Cevaplarınız için teşekküler. Fesih Hocam + bilgiler için de teşekkür ederim.
O zaman Master görünümünde ve Style : Android olarak tasarım yapmak gerekiyor.
Cevapla
#5
(17-09-2016, Saat: 00:49)İbrahim Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Cevaplarınız için teşekküler. Fesih Hocam + bilgiler için de teşekkür ederim.
O zaman Master görünümünde ve Style : Android olarak tasarım yapmak gerekiyor.

Rica ederim.
Android hedef platformu için doğru. 
Tüm platformlar için tek bir uygulama geliştirecekseniz; yalnızca Master formda çalışın. Uygulamayı son kullanıcıların hizmetine sunmadan önce ise Android ve iOS için ayrı ayrı cihaz görünümlerinde (view )  ve sanal cihazların çeşitli çözünürlüklerinde testler yapın.
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Google play Uygulama yükleme hatası [Çözüldü] codder71 3 366 23-02-2024, Saat: 22:42
Son Yorum: codder71
  Delphi 12 Boş Form Derleme Hatası [Çözüldü] codder71 4 538 21-02-2024, Saat: 22:09
Son Yorum: codder71
  Form Boyutlandırma Altıner 7 443 25-01-2024, Saat: 12:31
Son Yorum: Altıner
  (ÇÖZÜLDÜ - Kısmen) D11 Mobile SDK gönderim hatası shooterman 13 1.322 06-12-2023, Saat: 23:56
Son Yorum: 3ddark
  Open failed: ENOENT (no such file or directory) hatası kajmerantime 0 272 01-12-2023, Saat: 10:07
Son Yorum: kajmerantime



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi